torsdagen den 8 september 2011

God Morgon från" kvarteret skrivarlyan"..Här befinner jag mej nu..i full färd med att starta dagen..klockan är halv 4 på morgoen..Det doftar nybryggt kaffe från köket...min vovve Tilda ligger nedanför mina fötter och sover...Mörkret är som en vägg utanför...Tror att det fanns en tid i mitt liv då jag avskyyde mornar...när jag var tonåring...Fanns det något värre än att vakna till en skränande väckarklocka ..somna om...och sen rusa upp med bara några minuter kvar innan jag skulle sitta i skolbänken...hela förmiddagen satt jag mest o sov..eller ja,halvsov....men sen när kvällen började närma sej...då blev jag pigg som en mört...Då hade tiden inga gränser....då var natten evig..och gryningen långt bort..Lärde jag mej något i skolan??jadå..Var duktig i Svenska/engelska /Gymnastik--så betygen var ändå hyfsat bra....och nu är det tvärtom..jag är helt utmattat trött på kvällen o söker sågott som möjligt att vara i säng vid 21 på kvällen--Åldern kanske??hahahaha..ja i så fall är det positivt att bli äldre....
Igår var det första gången som jag vandrade bland höstlöv ...små guldförgade flarn som delvis täckte marken där jag gick o strosade med Tilda...Det känns att det är höst...att träden nu börja "klä av sej"och att mörkret faller tidigare...men som jag skrivt tidigare jag älskar hösten...bortsett kanske från blåst och regn...men just när mörkret  faller och jag tänder små ljus och skapar en stämning som blir helt olik den på sommaren...en del är tvärtom,blir nere och deprimerade när mörkret anländer...jag kan däremot bli stressad på sommaren då jag känner att det ställs så många krav på vad jag ska göra.."Måste ut i det fina vädret"tex...Så känner jag inte nu,nej,nu går jag ut för att hämta luft och rasta hunden...
idag blir det alsterdag-----har lite ideér å får se om det kan bli något som jag gör klart.....
nu blir det att fika och läsa morgonens nyhetsblaska!!Sen framåt dagen blir det en sväng med sopkvasten!!sop




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0