torsdagen den 22 september 2011

God Morgon...Regnet förföljer mej...fönstren pryds av små droppar..och bildar de mest egendomliga mönster...
Igår när jag läste aftonbladet fick jag en smärre chock när man funnit två barn 4  och 8 år unga döda i Sigtuna..Ja då är vid där igen..Socialtjänstens agerande..eller icke agerande i det här fallet...hur kan man låta en mor få "isolera "sin son från att gå till skolan i en månad" innan man tror att nåt kan vara fel och saknar honom"???Hur kan man Strunta i att hjälpa en mor som rasat ekonomiskt att understödja den hjälp som behövdes??Nu vet vi hur det slutade...Två barn döda!!Två oskyldiga barn...En moder sitter anhållen för mord!!!Social/försörjningsstöd har brustit...igen!Dessutom gör de sej otillgängliga för att svara på frågor...de gömmer sej bakom sina dörrar och vägrar att svara--Ja,jag undrar bara: Är det modern som är skyldig eller är det samhället som är förövare..??Detta är så tragiskt--och trots man där haft insyn..men har nonchalerat hjälpansökningar från modern så sitter man handfallen..tillåts en barnfamilj att leva utan el idag??Eller att man låter det gå så långt att hyror släpar av olika orsaker utan att man griper in???Herregud vad frågor det finns att ställa-men där de ansvariga vägrar svara??!!!Naturligtvis finns det tusen av frågor..men är detta en "nöjsam utveckling"av det sociala nätverk,där man säger att "ingen ska bli utan tak över huvudet-sakna mat-kläder eller de elementära..."Jag är bestört...då jag vet flera familjer som har det ungefär lika dant...de är livrädda av naturliga orsaker att "ge bort sin barn "till ett samhälle som inte ens kan hjälpa på plats-där många fosterhem brister ...Detta Maria Larsson,o den borgerliga regering vi har...är verkligen något att se över och inte sitta att trycka på!!!!Det här påvisar ockå den nonchalans som människor stöter på..där t.o.m grannar ringer o ber om hjälp...och de får frågan"-varför ringer DU",när de vill påtala om den situation familjen lever  under....lite typiskt att vänta Tills det är för sent??Är detta ett svenskt välfärdsamhälle??Är detta ett tryggt samhälle där "barnets bästa"sätt i första hand??Återkommer till Vanvårdsutredningen,som också talar sitt tydliga språk-"att om man får sina barn omhändertagna-vad händer med dom då...får man nånsin dom tillbaka eller hamnar de i samhällest klor istället på oviss tid???
I övrigt så har jag inte mycket mer att skriva om..jag är förbannat tagen av detta..och jag ser en förtvivlad moders blick..jag känner den ångest hon måste känna..att inte räcka till-att inte orka eller duga!!!Att nu vara en mördare till sina barn.....barn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0