torsdagen den 17 september 2011

Ja det är inte alltid leendet finns på läpparna när man vaknar...Igår var en ganska jobbig dag på olika vis...Vet inte varför det slår så fel ibland med människor??Men besviken är jag i alla fall...Och just besviken är ett ganska vanligt förekommande ord i mitt liv den senaste tiden...nån väninna sa "ställ ner fötterna och visa att ingen kan trampa på dej"javisst...om jag kunde vara sån??Det är svårt att ändra på sej...men jag skulle önska att jag kunde göra det...för vem har rätt att lura mej att helt plötsligt få"fel till rätt"utan att jag opponerar mej?Vassa armbågar följde tyvärr inte med i mitt "komma -till-världen-paket".Har alltid varit rädd att såra och göra männsikor ledsna...vill inte ge upphov till konflikter-eller bråk--men ändå kan det bli så..?Dessutom utan min medverkan rent fysiskt...
suck..
Nåväl jag tittade på "bonde söker fru"igår kväll..ja det är ett roligt program,men jag överaskas av de som verkligen vågar...att resa iväg på en sk speed-dejting,och träffa några kvinnor i fem minuter,för att göra en snabb "besiktning",därefter avgöra vilka som får följa med hem till deras gårdar för att tävla om gunsten....Att det finns så många som vill flytta ut på landet trodde jag inte...varför har de inte sökt sej dit tidigare på annat sätt...?Men jag får ändå för mej att detta är ett kul sätt för de som söker att få en fin sommar-i tävlandets land...att få vara borta hemifrån några veckor och uppleva spänning o kanske lite romantik....
Nu ser jag en liten ljusstrimma på himlen..blåsten har lagt dej---dragit sej bort härifrån...och jag tror det kan bli en dag med hög fin luft ute...Inget direkt på min agenda idag...fortsätter att ta det lugnt ett tag..plockar här hemma och försöker att inte anstränga vare sej hjärna eller kropp för mycket..Kan vara bra o nyttigt med en andhämtningspaus ibland...jag har en bra bok jag börjat på som heter "Harem"som handlar om lycksökerskor som lever på ett slott i Indien o tävlar om prinsens gunst---men är det värt priset det får betala...att behaga..att nedlåta sej--att slava---för en blick och en god middag..och ev ett äktenskap med prinsen....hm..ja jag får läsa vidare och se....
HA EN FIN DAG!!hand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0