tisdagen den 6 september

God morogn idag är jag inne på rätt datum,igår skrev jag 6 september...men det var ju bara den 5..?ja så är det när man är lite småförvirrad...
Nåväl nu är jag rätt.....Igår skrevs det lite låtar..och det blev bra,fick också en inspelning som, ska göras i december av ett band som jag väntat besked ifrån...härligt!!!
Idag är det mörkt ute och regnet faller tungt...ser faktiskt inget roligt ut..snart ska jag ta Tilda o gå ut..Tilda är inte särskilt förtjust i regn...Hon brukar undvika vattenpölar o verkligen anstränga sej för att hitta de torraste ställen att sätta sin små tassar på..haha.....
Jag läste ett par annonser i går på en billig loppis-sida...på facebook..och jag blir så ledsen när de annonserar ut katter för 1 krona tassen...Katten lär aldrig få en värdig status när man skänker bort dessa små..Det krävs ingen vaccinering,eller id-märkning...allt som krävs är ett par kronor!!!Hur ska det gå när folk tröttnar,när de små söta bollarna växer upp o inte är lika enkla längre,när de vill gå ut,när de blir könsmogna och inte är kastrerade??Jo de blir utekatter,vildkatter,som får kämpa för att få mat och att överleva..Har sett så många exempel på det...De lever helt hemlösa,får ingen kärlek.värme eller omtanke...När ska man börja kräva att folk ändrar sin syn på dessa värnlösa djur!???
När det gäller hundar har de sina priser..de ska vara id-märkta och vaccinerade...varför har inte katter samma värdighet??????De lever också som familjemedlemmar....suck suck....
Idag blir det att skriva hela dagen tror jag..det känns som om det behövs "lösas lite proppar i mitt huvud"
jag önskar er alla en fin dag-trotsa regnet och gå ut och le-så ler världen åt dej...kram för dagen!katt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0