Tisdagen den 27 september 2011

Morgonen har infunnit sej,en ny dag har sett sitt ljus...ja,faktiskt ljus idag..för jag har sovit ända till klockan 07.00!!!!!!Det kanske händer 4-5 gånger per år att jag sover så "länge"och då oftast om jag är förkyld eller sjuk...Ja jag har verkligen sovit gott som en gris..
Igår läste jag om att Regeringen nu på torsdag den 28 september ska hålla presskonferens ang.Vanvårdsutredningen- och detta ska ske kl 14.30 ..Hoppas beskedet blir positivt efter alla turer/svikna löften och inte minst den folkstorm som varit--har märkt att de som tidigare inte varit engagerade nu har fått upp sina ögon och faktiskt är med och protesterar...Det är skönt att allt läggs upp i ljus..det som har varit så mörkt och väl dolt för den stora massan innan...
Hittade en dikt jag skrev som ung tonåring..när livet kändes som mest prövosamt...och då jag kändet att jag tappat grepper om mitt liv..Minns att jag bodde i ett av alla fosterhem på landet...att jag "skalade massaved"om dagarna och mjölkade korna två gånger om dagen ...och mina fosterfäräldrar var de mest avskyvärda människor som jag då mött...

natt
"Vem förde mej hit,
De som sa de skulle hjälpa mej?
Har ingen Tillit
De har börjat stjälpa mej!
Vill inte sova..och vakna upp
till hönors kackel
och till gårdens Tupp"
Vem sa att jag skulle få det bra?
genom att vara "bondtös "varje dag"
Varför talar ingen till mej..?
Varför säger de -de bryr sej ej"
Orden är hårda..de klingar kallt
de som ska vara min trygghet-
mitt allt..?
Ärren av slagen finnns kvar på min rygg
är det detta som kallas att vara trygg?
Mat som serveras i ett stall
är smaklös,blek och alltid kall...
Är detta början på att bli stor....
Vet inte längre på vem jag tror/mj...

Ja så kändes det när jag var 14 år....så skrev jag på ett gammalt skrynklat papper.....jag har det bevarat en bland de få ägodelar jag då bar med mej...

Ja nu är det som sagt tisdag och dagen har börjat...lite kaffe och en sväng ut i naturen gör gott.....det kan jag lova!!!
ha en jättefin dag..mina vänner-och var rädda om varandra!!kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0