tisdagen den 21 sebtember 2011

Vaknar och går ut med Tilda,och vad möter mej..En halvmåne o massa stjärnor på himlen..och klockan är 5 på morgonen..Gud så vackert...Det sprids direkt ett lugn i min själ,när jag står där och tittar upp,och automatiskt kom jag att tänka på bandet Callaz nya låt som jag skrivit texten till"Som alla stjärnorna"som är som en lyckoönskan /o kärleksförklaring från en mor/far eller någon annan närstående som beskriver kärleken till ett litet barn....Att det är den bästa vännen...att barnet ska få ett fint liv...att vägen ska ledas rätt...och "Som alla stjärnorna ,är du för mej"ja precis så är det...Vi har bara våra barn till låns,och vill dem bara väl..vill att det ska gå bra i livet med alla prövningar...att de ska veta och känna att de alltid har en vän i sina nära och kära...Att vi bryr oss i en värld som kanske är lite kall med jämna mellanrum...Att vi är de som ska stötta och alltid finnas där..alltid var den/de som de kan komma till om så i både ont ve och väl!!Det är tufft att växa upp med alla faror som lurar,och vi behövs...vi måste hjälpa till att "bara vara och visa att vi är våra barns käraste och närmaste vänner"
Jag blev berörd i går när jag tittade på idol,och minns den lille kraftiga killen,som alltid varit mobbad..med sin vikt...att han vågade att ensam stå framför den noggranna juryn,och sjunga..trots att hans kinder var röda...igår framträdde han i en grupp om fyra av deltagarna,och det dröjde innan beskedet kom att han med sin grupp gått vidare...syntes tårar i hans ögon-.Vilken revansch säger jag-vilken styrka han hade den unga pojken..jag kan undra om hans "mobbare"hade vågat utmana ödet på samma sätt???Måste våga för att vinna...även om självkänslan kan vara bra när det gäller men sjävförtroendet sviktar...
jag hörde en gång en "sänggranne "när jag låg på sjukhus som sa"man måste vara stark-i sin svaghet" och minsann det är så rätt.....
jag önskar er en fin tisdag..många varma tankar till er...!b



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0