tisdagen 13 september

Regnet har varit en följeslagare...och jag både vaknade och somnade till smatter av tunga droppar mot mitt fönster....Det var en riktig grådag...Nu kan man verkligen gå ut och trampa runt i de "gula höst löv"jag skriver om i låten med Mingos "Gjorde jag rätt eller fel"för nu är det banne mej höst på allvar!
Tilda fick ha på sej sin regnjacka igår haha....så liten hon såg ut...jisses såg bara huvudet på henne o de långa öronen...jodå hon har lite små kläder...bla en fin vinteroverall....de här småhundarna är ju så nära backen att det faktiskt behöver lite varmt på sej främst om det blir en vargavinter----men hon låter sej villigt kläs....Det är ju stor skillnad mellan en Paris Hilton hund o min Tilda...det är inte riktigt så mycket bling-bling kläder utan just för ösregn o kyla....
Jag väntar-- Jag väntar på lite nya demos från den gode Martin Klaman----jag vet att han har massa att göra,och det måste vara svårt at hålla ett tidschema-.Alltid dyker det upp ngt oväntat--Är man en eftertraktad producent så är man.Men de dyker väl upp snart kan jag tro...
Efterlängad är också Callianz Debut-cd som släpps om ett par veckor ..Där har jag äran att delta med ett spår...."Finns jag kvar i dina tankar"...ja det kan man undra..."Finns jag kvar i dina tankar"...hm..."du finns kvar i mina"Det är mycket som går att referera till i den texten.....Men Grattis Callinaz-Ut på marknaden nu!!!
Natten ja,det är min tid liksoms kattens...vaknar ofta vid den här tiden 3-4 ochar huvudet proppat av ideér---efter några timmars vila och sömn så formas det nya texter i stort varje natt..Det kanske är en bearbetning av det jag varit med om/hört nån berätta---läst om-sett på tv..ja det finns alster där som på ngt sätt är relaterade till bågot...vardagen-den enkla vardagen-att pränta ner den i ett litet format-kan räcka för att bli en text....Det lilla enkla som kanske många förbiser eller inte ens reagerar för kan för mej bli en hel historia...
Ja nu ska jag ta en tidig morgonfika....emedan de flesta ännu ligger och sover o väntar på att deras klockor ska ringa....natti till den som går o lägger sej nu-God Morgon till de som vaknar nu....
Carpe Diemm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0