Söndagen den 25 september 2011

God Söndags.morgon...Det är gott om rönnbär ute och det sägs väl att då blir det en kall vinter??Eller är det skrock??Enligt väderobservatörer,lär det bli en varga vinter i år...3 kalla vintrar i rad,ja det kanske stämmer..alltså lika bra att börja rusta sej till tänderna...Jag älskar att se snö..och när solen gnistrar på den..men tja,kanske inte för mycket eller för tidigt eller för lång tid...
Nåja vi är inte där ännu....
Idag är det lite vilodag igen..gjorde inte mycket igår faktiskt...och det var skönt att kunna slappna av och vila..för en gång skull...
Läste att Ganna 91 år,ska utvisas ur Sverige i början på oktober...Till ett Ryssland hon lämnade för 20 år sedan..Nu är hon dement och har sina släktingar här i Sverige..och det finns ingen som kommer att kunna möta upp henne eller ta hand om henne när hon släpps av på en för henne främmande flygplats!!!Hur kan man vara så grym??De säger att det måste finnas särskilt "ömmande behov"för att en person ska få stanna hos sina släktingar här...Och är det inte" Ömmande "nog att vara dement,så vet jag inte vad ordet betyder...hur ska en så gammal människa kunna klara sej utan bostad,vänner,bara utslängd??Fy fan vad jag lider..vad liknar det här...??Det sägs ocksa att det krävs ett slags "handikapp/fysiska hinder"för att få stanna kvar..och där undrar jag också om inte "demens "ingår???Hon kostar inte vårt land en krona då hon försörjs utav sina barn och släktingar...Varför ska hon skickas ut????Jag skäms över att bo i ett land som är så kallt o kränkande!!!!!Kanske har hon några ynka år kvar i livet,och då ska hon separeras från allt hon har.....Gör Något någon!!??
Just nu håller jag på att sälja ut och rensa i mitt lilla hem....sånt som minner mej om dåliga tider...och sånt som jag inte har nån personlig relation till...det är bra att rensa..samtdigt rensar jag min hjärna...och för att kunna se framåt känns det för mej viktigt att ta bort det som påminner om det som inte varit så bra...känns som en ganska bra terapi..faktiskt..
bla säljer jag ett Indianhuvud som är jättefint....men tyvärr ser jag inte det så..men det kan säkert pryda nån annans hem..
ha en underbar söndag..kramind

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0