onsdagen den 22 september 2011

Regn och regn å åter regn ..ja så ser det ut idag här..Bladen liknar mer och mer guld-både de som ligger på marken o de som darrande sitter kvar,färdiga att falla närsmhelst...När jag är ute och går ser jag äpplen som fallit ner från sina träd...de ligger o ruttnar på marken....det verkar som om ingen bryr sej att ta hand om frukten??Det är sorgligt..man skulle kunna köra ut de i skogen och låta djuren få ta del-åtminstone lite av det...Förresten igår kväll när jag var ute och gick med Tilda..så började hon skälla nåt kopiöst..det gälla skallet ekade i mina öron--och jo men visst....där sprang ett rådjur tvärs över den lilla villagatan och blev väl skrämd av skallet...en tiondels sekund så var det borta...Härlit egentligen att bo så här på en liten ort.där det händer att det dyker upp harar o rådjur...och annat...Naturen ligger ju precis runt om där jag bor...dessa hyreshus är "inbäddade"i ett väldigt vackert skogområde.....
Ja igår var jag på Temakväll i gruppen mot"våld i nära relationer"detta är tredje gången..och meningen är att jag ska gå 20 gånger...och det ger en helt ny insikt till vilka delar som gör att en människa står ut med att bli slagen,att få höra andra berätta öppenhjärtligt -o till syvens och sist-mönstret mellan männen-skiljer sej knappt någonting..Allt handlar om kontroll-hot-Att förminska-Att slå-att begå övergrepp-Att ta ifrån en kvinna sina rättigheter-att hota om att döda-att ta hand om alla pengar-att kränka- kuva-ja det finns mycket inbakat i detta sjuka betende som män faktiskt utsätter De kvinnor de säger "att de älskar "för....Dessutom  blir man ganska trött på enkelspåriga männsikor som bara tycker det är "att lämna"men de förstår inte i vilket järngrepp man som människa lever i!!??Att bli hotad till livet--
Det är dock när man lämnar en våldsam man som de flesta mord inträffar-och det är man noga inpräntad med--"får inte jag dej-så ska ingen annan heller få dej"Sitter mannen och avtjänar fängelsestraff ja då kommer de "förtäckta hoten via brev..eller telefonsamtal...."Akta dej för att gå ut--jag har folk som vet exakt vad du gör"-.-Så ni som funderar på varför det är svårt "att bara gå"kanske måste förstå att det inte är "bara att gå"Man går med sitt liv som insats!!!Man får inte heller glömma att desa män aldrig börjar sitt förhållande med slag--nej tvärtom de är så måna om sina kvinnor--charmerande-ger rosor-omhändertar---De bedyrar sin ömma kärlek...-Till en början!
Nu blir det att jobba med lite texter!!ha en fin dag...o njut av dropparna..samla dom till blomvatten --alldeles utmärkt så har vi lite glädje av det som kommer uppifrån!kram..ros

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0