Onsdagen 28 september 2011

ja efter mitt möte igår kväll "våld i nära relationer"känner jag mej ganska tom i huvudet idag..Det är märkligt vad allt kan framstå som "självklart"när nån skissar upp på en tavla framför ...Ja,så är det-så var det!!?Suck Det är smärtsamt att följa tårarna i människors ögon som sitter i sina fåtöljer och kämpar..de är fyllda av all skam i världen-skuldkänslor-känslan av att vara värdelös--ja det gäller att förstå att leva med "förövare"är en stor konst..att lära sej vartenda litet ord som betyder "hot"att lära sej se på ögon hur det svartnar..höra hur dörren slår ovanligt högt...ja det finns så många tecken....Men en sak är detsamma  och gemensam..."Våldet"det är som en cirkel...."Våldet"/Försoningen/Smekmånaden/Upptrappning/Våldet/...ja det är den cirkeln som just stämmer in på hur "hemmavåldet ser ut!!!!
Igår fick jag glädjande nog Callinaz cd...den är så jättebra och jag är tacksam över att delta med en av låtarna "Finns jag kvar i dina tankar"Hela produktionen är klockren och jag tror mej känna att Callinaz är ett band verkligen På G!!!Vi har ju inte såå jättemånga sångerskor kvar i branschen så det här känns fräscht och uppiggande....

Satt o funderade igår på hur många år jag lagt min tid till att författa..oc det är alltså ganska många år....började 1993----och nu är det 2011...ja och sjutton vet hur länge jag kommer att hålla på...???Ända tills banden tröttnar..och jag undrar vad jag ska syssla med sen??Blir det att sitta i en gungstol och sluka böcker..eller blir det det att uppfylla en gammal önskan om att skriva en dikt-bok?Ja,det känns i alla fall som att åren rusar iväg..och att jag nog tänker göra något annat i mitt liv framöver...också....men får se..ännu har jag väl inte riktigt beslutat mej för hur lång tid jag "hänger"med här...Fudnerade för några år sen att sluta helt..men det går liksom inte....det bara "dyker upp"alster i mitt huvud...så..jaja...vi får se..
jag önskar er en fin onsdag!!!kramskriv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0