onsdag den 7 september 2011

Tidig.tidig morgon..klockan är bara lite över två på natten och här sitter jag med hela huvet fullt av inspiration...Ja det är sant--skrivandet jobbar absolut inte mellan 9-18...
Igår fick jag flera härliga besked om inspelningar...redan på dagen fick jag veta att två låtar gått ut till band som vill spela in dom...jg blev så glad..jag blev glad för mej o mina två tonsätttares slit och glädje som det är när vi jobbar-det är faktiskt båda delarna,bara det att glädjen tar överhanden...senare får jag reda på ytterligare en låt som gått vidare till inspelning,som om det inte vore nog för dagen...min förläggare Leif"Mulle "Melander  skrev i ett mejl "att det var en riktigt givande dag..minsann....Ja det var det sannerligen---men OM det vore så här varje dag så skulle nog spänningen och den enorma glädje jag känner inte infinna sej på samma sätt..Det FÅR inte vara för lätt..det ska väntas o det ska överraskas....Abbars blir glädjen så självklar....så i små jämna portioner är alldeles "lagom"tycker jag.
Ja så är jag redan uppe långt innan nån tupp vaknat.och känner mej så inspirerad..Det är beckvart ute,så hade jag skrivit thrillers så hade det varit en utomordentlig tid att jobba på,då träden som finna utanför skuggar sej mot mina fönster,likt armliknande varelser,de hörs små regndroppar som slår...det hörs.jaaaaa...nej.....Nu skriver jag ju inte thrillers eller rysare..hahahaha....skulle nog inte fixa det ja som knappt vågar titta på tv-programmet Efterlyst när jag är ensam......
Igår kväll var jag iväg på ett tema-möte om våld i nära relationer...intressant att höra hur alla drabbade kvinnor under alla punkter svarar enhälligt på frågor,om mönster,beteende,tvång,kontroller m.m. Gud så lika alla dessa männen är !!Otroligt!!!Det är en studie om våld i nära relationr under 20 veckor framåt..och jag kommer att vara där först av alla på plats!...Det visar exakt hur allt börjar---Det som kan få och får så ödesdigra slut....Det verkar vara en kategori män som från början upplevs som romantiska,charmiga,beskyddande o alldeles underbara -som en kort tid senare förvandlas till rena djävulen!!!Smider lömskt sina planer i namn av "den ende"Den som bär dej på sina axlar...kan i nästa stund stå med en kniv framför ansiktet o byta utssende under en bråkdels av sekund.De som blir anmälda är egentligen nog ganska få...av det stora hela..och ofta har det gått väldigt långt innan de blir det också...En sak är helt säker!GÅ EFER FÖRSTA SLAGET,FÖR HAR DET VÄL BÖRJAT KAN O KOMMER DET ATT UPREPAS IGEN!
Som en avslutning för idag kan jag nämna att Nu i detta NU ska jag författa ännu en text...alltså börjar min morgon här!!!
ha en särskilt fin dag




regn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0