måndagen den 26 september 2011

God morgon..klockan är strax 5 och det är mörkt ute.Vaknade för en stund sen med en klar text i huvudet..såklart jag måste stiga upp och skriva ner den...Ja så är det i min värld...Ofta vaknar jag med en text..en del kallar det för gåva..och jag själv ibland -för ett helsike..haha..men det klart det är en liten gåva jag fick med mej--jag bar inte så mycket med mej hemifrån en gång när det begav sej...Jag var faktiskt ung tonåring när jag lämnade mitt föräldrahem..och skulle stå på egna ben...men orde har alltid betutt mycket för mej..Jag minns när jag som barnsatt med min farmor ..hon läste alltid Året runt..och i den tidningen fanns liksom nu(tror jag)ett barnkorsord...jag kämpade som attan med farmors hjälp att lösa det...minns inte vad man kunde vinna..men jag älskade att få ihop orden som skulle fyllas i..Där tror jag mitt intresse för ord började..det har följt mej senare i livet...Under många år var jag "korsordsmissbrukare"jag löste allt jag kom över...Nu är dets en många år texter som gäller..och jag tröttnar liksom aldrig..-Det bara "kommer "till mej..och det när som helst på dygnet...
Igår tog vi en långpromenad i skogen Lilla Tilda och jag..Det var en riktig vacker höstdag..luften kändes hög och kall...vad bra jag mår av att gå ute i naturen-o liksom bli ett med den..
De senaste dagarna har jag rensat bland mina saker här hemma..kan tro att jag lever i en loppisbutik...har väl samlat på mej under åren alltför mycket saker..men jag har satt ut många saker på de lokala loppissidorna som finns bla på facebook....tror säkert de kan bli till glädje för nån annan..
Har funderat över att börja ta tag i min höststädning..som jag alltid gjort tidigare om åren..men helt plötsligt känner jag att det är oviktigt.vad händer med mej..är det månne åldern som sätter stopp..varför ska jag dra ut allt i alla skåp,slita ner gardiner..knäskura golv o väggar o tak???Nej jag hoppar det i år..jag vet att jag har det rent och fint..idéer som följt mej..nej nej..kan ha trevligare än så faktiskt....jag passar på att njuta av tillvaron istället...släpper på de gamla traditionerna och känner en viss lättnad över det....
jag önskar att ni alla får en fin start på veckan och att ni njuter av den vackta hösten.....kramtild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0