måndagen den 19 september 2011

God Morgon..klockan är 5.23 och här sitter jag med min första fika ...Det ösregnar ute,och Tilda och jag har varit ute och hämtat luft...Och det fick vi kan jag lova!!!
Glad blir jag när jag kikar på listan "forswingendetoppen"i Norge och ser att Mia Olsson och jag ligger på listan,plats nummer 7 med låten "ett av alla brev"Det känns underbart!Tack till er som röstat...
Igår kväll kunde jag dessutom lyssna på Gävlebandet Callaz nya cd,där Mats Larsson och jag gjort låten "Som alla stjärnorna"..Vi har väntat länge på denna debut-cd--men nu finns den i alla fall....Jag önskar CALLAZ ett Stort Lycka till!!!Om en vecka är det dessutom realisedatum för Klippan-bandet CALLINAZ debutalbum,där medverkar Anna Olsson och jag på spår nummer sju med låten "Finns jag kvar i dina tankar"det ska bli spännande att följa detta nya och drivna band,som dessuotm kom tvåa i tävlingen "guldsladden"i somras!!Jag känner i magen att det kommer att gå lysande,Carolina är en rutinerad sångerska och jag spår bandet en ljus framtid!!
Igår blev det inte så mycket mera gjort än de utskick jag sände runt till olika band....det är en knivskarp konkurrens men jag vet att vi har bra låtar så det vore då katten om de inte skulle hitta "hem"jag är enveten när det gäller ...och NU gäller det!!!
Tråkigt nog läste jag om att Wahlströms orkester lägger ner att spela...en mindre chock fick jag nästan...Det kom oväntat...Jag har följt detta bandet sen de startade och då var de tonåringar-killarna..Sveriges yngsta dansband...De deltog i dansbandstävlingen i Sunne och tävlade om titeln "Sveriges Bästa Dansband"de kom på en hedrande andraplats...och där kunde jag lyssna och se killarna på TV..de sänder direkt från Sunne..De spelade då Patrik Ahlms och min låt"Säg att du kommer hem"det kändes riktig bra....jag var överlycklig för de här killarnas skull...senare deltog jag på ytterligare en singel med Patrik Ahlm och låten ""En del av mej"Detta är ju så unga killar men så rutinerade så visst är det lite sorgligt att de slutar-men samtidigt kan jag förstå att de vill gå vidare i livet de har ju dock stått på scen i hälften av sina liv...Jag önskar alla killarna Stort Lycka Till,vad de nu än väljer att göra i framtiden...Tror nog att scenen kommer att dra åtminstone för ett par av dom även i framtiden!!!
Nu ska min dag börja med lite nya ideér...det är fortfarande mörkt ute,men härinne brinner det stämningsfulla ljus...jag ser fram emot en givande måndag---och jag kastar ut stora kramar så här på veckans första dag!!!KRAMfriends




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0