måndagen den 12 september 2011

God morgon idag har jag kommit ifatt mina datum ser jag,,upptäckte att jag legat en dag "före "några dagar.
Igår fylldes min dag av nästan ingenting...nej så var det----dock gick jag ut med min Tilda som jag skulle,men kände mej så avhängig att det också var det enda jag gjorde...
På kvällen tttade jag på en dokumentär på TV 2 som handlade om Ulf,som  i ordets bemärkelse,blivit bestulen på sin barndom...Bortlämnad som nyfödd till barnhem...förflyttad till ett sk "idiothem"(hans egna ord)då en läkare bedömt honom som eftervliven och sinneslö.-.Han tvingades leva bland pojkar o vuxna män som var "sinneslöa"på ett särskilt hem i Värmlad...Ja det var bland det grymmaste jag hört...Att tvingas leva med dessa tokiga männsikor som inte hade koll alls på sina känslor-och personal som inte brydde sej om vad som pågick...Han blev inlåst,isolerad-satt i tvångströja.Männen som bodde på hemmet onanerade framförden lille gossen som trodde att de kissade på honom...en tre-fyraåring...fy fan vad dåligt jag mådde när jag såg detta och inge personal som regagerade!!??..och det förekom stryk-isolering,ja allt man kan tänka sej,eller rättare sagt inte kan tänka sej på detta "idiothem"Titta gärna på reprisen.....Detta är ett av alla fall Som fått sin Barndom Stulen-som aldrig komer att få upprättelse!!!Detta Maria Larsson,säger du Nej till..Detta är bara värt en ursäkt..Ett helt liv borta!!!Och där sitter ni o säger att ni inte kan betala ut en ersättning för...som ni lovat??Detta är Sverige 2011-som bedömer såna här liv,som om det vore noll värt!!!!!Fruktansvärt...Men mått de "kloka" partierna börja kämpa redan NU för att ändra på beslutet.Man kan aldrig vrida klockan tillbaka,men man kan ge dessa utsatta människor,några bättre år på sin ålders höst....Jag är skakad!!!!Ulf är inte ensam,han är en mitt ibland oss!!!
Idag öser regnet ner i takt med mitt humör...känns inte som jag är bra än...är oerhört trött på att känna mej febrig och vara infekterad...går nu på antibiotika av ren slentrian tycker jag....men jag tror nog att detta kommer att sluta i en inläggning igen...fy jag är sååå trött på sjukhus!!!!!
Jag vill hoppas att ni får en uthärdlig måndag...och att ni fångar dagen-Carpe diem!regn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0