lördagen den 24 september 2011

God Morgon...Igår var en trevlig dag..på flera sätt...fick en ny cd med bandet Callaz från Gävle,deras debutsingel...Martin Klaman har producerat den o Mats Larsson och jag har gjort låten som heter"Som alla stjärnorna"Den handar om den stora kärlek vi har och ger till våra barn och barn-barn...När de börjar treva sej fram i livet och ska stå på egna ben...att de alltid ska veta att de är välkomna ..att det finns varma famnar som tar emot....Ja produktionen blev riktigt,riktigt fin,och fick direkt goda recensioner bla.från Thomas Neraasen i Norges "på swingende"...underbart!!Även min kollega Jonas Lindau har med en låt "mer av dej"på den här singeln..kul att vi "ses"på samma cd...
Underbart ser det ut,här ute också,solen lyser med sitt vackraste leende..men det är lite kyligt..Tilda och jag var ute tidigt imorse och det var faktiskt höstkyla!
Fick också en fantastiskt fin produktion av Mia Olsson igår...En riktigt bra låt...och den tror jag kommer att gå hem,även den.lite åt country.dansbands-hållet..snyggt jobbat!!Fick också två intressenter på ett par låtar som Jonas Lindau och jag gjort..och det är en riktigt svängig låt...där kan man bara inte sitta still...bugg all the way!Även Leif"mulle"Melander och jag gavs ett positivt besked angående en av våra alster som jag bara älskar..så finstämd låt...det känns så bra i hjärtat när det kommer såna uppmuntrande besked...
Som låtskrivare så lär man sej att ha ett stort och gediget tålamod..det är inte bara att göra en bra låt..det ska ligga rätt i tiden,de ska hamna på rätt band...och tidvis händer det ingenting,och man kan känna att det som man jobbar med och för..inte ger något..Men så rätt vad det är så kommer den sk "ketchup-effekten"och då kommer flera positiva besked på en o samma gång...
Idag tar vi det lugnt lilla Tilda och jag..det blir nog inte många knop gjorda..hela veckan har varit lite småstressad på olika sätt...så vi firar lite lördag...
Jag hoppas höstsolen lyser på er alla..det är vackert ute..det glöder i träden och på marken...så gå ut och njut!!!!!Ha en alldeles underbar dag!!kram...tr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0