lördagen den 10 september 2011

God Morgon...Lite Blekt väder tycker jag....det har regnat inatt..men kanske ser det ut som om en liten förvirrad sol är på väg nånstans..???
Ja ni,nu har jag dragits med feber ett par dagar igen,men vill för all del inte klaga,bara det att jag förvånar mej över att mina läkare inte kan hjälpa mej?Det är väl ändå inte meningen att jag ska bo på "Deltid"på en medicinavdelning??Att ha ett dåligt immunförsvar som från början faktiskt drogs ner på sjukhuset,efter en misslyckad operation,är en sak...men att inte bli kvitt det??Det är lite som om kroppen nu säger ifrån,det börjar bli tufft..jag känner mej trött i både själ o kropp..det tär på mitt annars ganska sprudlande humör...det är inte riktigt min grej att sova flera gånger om dagen,och fortfarande vara lika utslagen o på dåligt humör...nej nej nej...Men nu låter jag det vara till efter helgen..så får jag se om det blivit bättre,annars vet jag ju adressen---"Akuten"på måndag!
Dock  finns det  ändå glädje i all kaos..jag får många fina låtar klara..jag skriver lika mycket som innan,passar på de stunder jag orkar..jag har flera bra produktioner på gång..och jag har en hund som älskar mej,någa få goda vänner som stöttar...jo men visst...klart jag är tacksam...
Idag lördag står det lite oklart vad jag ska göra..??men att skriva nån text är ju oundvikligt,senare kanske jag städar runt lite..Hinner inte bli så mycket..tycker inte jag gör annat än drar runt med dammsugaren,men jag gillar att städa,att plocka runt bland mina små ting..och att det är fräscht här hemma...fastd et klart.--det behövs ju inte alltid..men det är nog en gammal skada hemifrån,att dammsuga nästan varje dag---Kanske jag dammsugar bort min värsta ångest och oro??
Igår var det ett rån i en guldsmedsaffär i Västervik,en liten stad i närheten,där det inte brukar hända så värst mycket-Pådraget var stort så klart,och vägarna utifrån stan stängde av...Tre ynglingar som brutalt tränger sej in o hotar med något slags vapen,varpå en butiksanställd blev lätt skadad..Men chocken blir ju den värsta skadan...Friden bryts plötsligt i den pittoreska stan,och folk blir  som yra höns..Ja jag förstår det..Västervik är en turiststad,som lever upp på sommaren,med sin enormt välkända vis-festival,sina tre dansbandsdagar,mc-dagar och det kryllar av människor,men i augusti så försvinner allt folk och det blir åter en tyst liten stad..där inte händer särskilt mycket...Suck--alltid ska någon störa friden!!
Jag önskar er en utomordentligt fin lördag-själv blir det den första "napen"för dagen...2 Alvedon o i säng.....
sköt om er mina fina vänner!!!weekend



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0