lördag den 3 septemper

God Morgon...Äntligen åter hemma efter 5 dygn på sjukhus,igen!I måndags började det bli tyngre och tyngre att andas,så det var att ta en ambulans in till sjukhuset igen....jag fick syrgas redan i bilen,och när jag kom fram fick jag ligga några timmar på akuten innan alla prover var tagna...Sedan var det dags att åka upp till röntgen-o där konsaterade man . vätska i lungsäcken....Som jag har påpekat detta i över en månads tid för läkare ..men nej...eller "-det är så lite som kroppen lär kunna ta hand om det,med hjälp av den peniccilin du får"...suck...
Men det blev att jag lades in på medicinvdelningen-igen-.Sköterskorna hälsade glatt som vanligt-mitt andra hem-kändes det som...
Jag fick intravenös antibiotika under ett par dygn,men tyvärr steg infektionsvärdet hela tiden...då gjordes en magnetröngen..och där såg man att det var så mycket vätska så att det var nödvändigt att dräneras!De öppnar alltså ett litet hål in i lungan o för in ett rör som fästs vid en slang och detta gör så att vätskan sedan forsar fritt ut i en kateter,som man tejpat fast bak på ryggen....jag kan lova att det gör ont!!fy det värsta jag varit med om,i vaket tillstånd...tyvärr har jag haft oturen att drabbats av detta flera gånger ...Men oj så lätt det började bli att andas...Väl tillbaka på avdelningen var det bara att avvakta tills de trodde att all vätska runnit ut..tillbaka på röntgen igen dagen efter och där tyckes spåren av vätskan vara borta!!!!!!Tack min skapare....så de tog bort röret o alla deciliter som lämnat min kropp ,de kändes som om jag minskat i vikt med flera kilo!Men---ingen av mina läkare vet varför jag ådrar mej den här återkommade infektionen?Nu tog de ett vätskeprov från ryggen för att skicka på analys..kan nån nånisn ge mej ett svar??Deras teori är :att efter en operation jag gjorde för ett par år sedan-där jag fick en årslång infektion bla med lunginflammation kan vara boven i dramat...då var jag sängliggande så mycket o hade lunginflammationer ett otal gånger..med bla vätska såsom nu....Därefter har jag drabbats flera ggr om året av just detta!!!Men varför görs inget..det talades om att ev "löda ihop"lungspetsarna"för att det inte skulle kunna gå in vätska men nej,inget görs,detta övervägs varje gång jag återkommer till sjukhuset..NU tycker jag de måste göra något..Jag äter antibiotika ca 7 gånger per år...och det är banne mej inte mänskligt.Men nåväl,nu får jag själv ligga på känns det som....

Ja så igår(fredag)kom jag hem,o söta Carina hade tagit hand om min lilla Tilda under veckan..Hon var så söt gumman när de hämtade mej vid sjukhuset..en röd blomma i sin tofs på huvudet--o jisses sååå glad hon blev..."mamma ,mamma,"ja det låter inte klokt men precis så lät det......ja jag är glad att vara hemma igen...få sova i min egen säng...och minsann fann jag två låtar som kommit på min mejl..kan veckan sluta bättre...nej!!!
ha en underbar lördag o tack alla ni vänner som via fb har skänkt hälsningar till mej!!!
Tilda
kram Maritha


Kommentarer
Postat av: Åsa

Många hjärtan till dig min vän och kollega,,kram

2011-09-03 @ 07:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0