fredagen den 16 september 2011

God Fredagsmorgon..så har stormen bedarrat och det verkar lugnt igen...Är uppe i ottan som vanligt..men la mej att sova vid 20.00 igår så det har blivit några timmars sömn...
Är inne i en mycket jobbig tid nu känns det som..jag skulle kunna sova dygnet runt..jag är så trött och känner mej avhängig...Kan vara efter alla mina infektioner..i samband med att hösten har gjort sitt inträde...suck..men jag vill ju vara pigg och alert...
Men jag tycker mångas sommarleende är borta när jag möter människor lite varstans---det är nog så att hösten bär med sej ett litet tyngre sinne-till att börja med...
Ja,så blir det med mitt författande också----ligger lite på is..just för tillfället--och tur är att det finns låtar färdiga och "lagrade"sen innan.---nu känns det som om ett vykort vore svårt att skriva nåt rart på..Men det kommer tillbaka..det är stunder i livet som gör att det blir så här..Tankar far åt annat håll...både djupt-och långt in i själen ibland..och det går inte att producera 24 timmar om dygnet året om---då blev jag nog knäpp!!
Så nu accepterar jag att ta det lite lugnt..så får tiden utvisa..
Idag blir det lite pyssel härhemma....och kanske jag fortsätter att läsa i min bok....
Nu efter min första kopp kaffe så ska jag strax klä mej o ta ut lilla Tilda...vi går en kvarts promenad på morgonen....det gäller att klä sej alltså...bort med sommarsandaler..och luftiga skjortor..på med tjocka tröjor och heltäckande skor....
Jag hoppas er allas fredag blir en alldeles särskild fin dag..ta vara på varandra-var rädda om varandra....Den här dagen kommer inte tillbaka......träd




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0