_Fredagen den 30 september

God Morgon!Igår var en historisk dag,då regeringen gav sin slutrapport ang.Vanvårdsutredningen..Det blir en manifestation-det blir en ersättning..ÄNTLIGEN! Följde direktsändningen här på nätet kl 14.30---Där Regeringen försökte ge en samlad bild av vad de kommit fram till...Det har stötts och blötts-och det har naturligtvis varit ett digert arbete att sammanställa den här rapporten..Men en otrolig lättnad att den enorma skam har erkänts--där man erkände  att kommunerna varit mycket ovaksamma och inte lyhörda vad det gäller de vanvårdade barnen..Hur sen ersättning och manifestation ska se ut och när--de kommer nog att ta lite tid...Men egentligen finns det inte så mycket tid anser jag att jobba på det..Många är gamla---många vill uppleva den dagen då regeringen står för sina löften!!!!Skönt att äntligen bli trodd och bli lyssnad på--och att man nu från regeringen främst inför framtiden bygger en plan som gör det omöjligt att det ska hända igen...dvs ges kommunerna i uppgift att förebygga..man ska lyssna på barnen--göra oanmälda besök i fosterhem...och på instutioner...Se till att journaler inte "skrivs om "eller "försvinner"det måste vara luft-tätt---Morgondagens samhälle..dvs alla barn ska ges trygghet och våga lita till stat /och samhälle..Tas man från sitt hem som ligger i skärvor-ska man naturligtvis inte flytta till ett annat där det ser likadant ut/eller värre!!!!
Mörkret är min vän..ja det verkar så..klockan är 5 på morognen och det är becksvart ute..men hela veckan har de lovats sommarvärme med upp yill 20 grader...ja det piggar upp...detta är nog den grönaste sommar/höst jag skådat på länge...
I helgen blir det att göra så lite som möjligt..att ta det lugnt helt enkelt...känner att det behövs...dra ner lite på mitt skrivande kanske..känns just nu som om jag behöver förlägga tiden till lite annat...har ju fina skiv-placeringar att vänta på i höst...å jag känner att jag behöver ta hand om mej själv lite bättre nu..än tidigare...så jag kör på uttrycket "lagom är bäst"för tillfället!
ha en alldeles jättefin helg!!!
kram Marithah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0