torsdagen den 27 oktober 2011

Godmorgon...Kaffedoften sprider sej genom köket....Det har regnat hela natten men det känns som det är lite uppehåll ju nu...
Tilda ligger och sover djupt...men vaknar nog snart...klockan är 5.45...och jag har haft en sömnlös natt..suttit och jobbat med texter för att skingra mina tankar...
Ringde djurkliniken igår och det blir en färd mot den sista vilan i morgon eller senast på måndag...de skulle kolla upp när de hade som bäst tid...
De ordnar det ju lite fint med ett rum för oss...där vi kan ta farväl..i lugn och ro...Hur man nu kan göra det?Det återstår att se...det kommer att bli en dag och stund jag alltid kommer att minnas...

Det är så skönt att jag kan hemfalla åt mina texter i detta svårmod--jag tror utan det-hade jag blivit galen!!!Det går ju ändock lite av tiden...där jag med mina ord kan sätta känslorna på pränt,och inte vända de starka känslorna inåt...

En del tycker att min sorg är "befängd"men det får stå för dom...Den är högst personlig...och jag har fått höra att jag "förmänskligar"Tilda..ja jag kanske gör det..Men är det inte upp till mej??Att förringa en sorg och nästan bli kallad för "onödigt ledsen"undanber jag mej...Min ledsamhet och min sorg är högst privat,även om jag skriver om den...så här i min blogg---

Förr var det vanligt att man såg tex äldre ensamma  kvinnor med typ 3 pekineser...det kan man tycka är kanske lite onödigt många....men tanken då,var att om en gick så fanns det två kvar...Så är det!!för en del är sällskapsdjuren den sociala punkten i livet-Villkorslös kärlek-där det handlar om att ge och ta---inga stridigheter--bara kärlek....

Just nu tar vi en stund i taget i alla fall..och gör det bästa av den lilla tid som är kvar....Det är många tårar som faller---det är två mörka kloka ögon som tittar på mej och följer mej i allt jag gör..

Jag önskar er mina fina läsare en lugn och fin dag....träd




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0