Torsdagen den 20 oktober 2011

God Morgon...Ja då har vi torsdag igen..gud vad veckorna och tiden går...Det har regnat de senaste två dagarna nu -som om det inte vore mörkt ändå??Inatt tror jag minsann det har varit frost ute..kändes igår kväll när jag var ute.....En dryg vecka kvar av "sommartiden"sen drar vi kockan tillbaka/eller "ställer tillbaka trädgårdsmöblerna"så brukar jag tänka för att veta åt vilket håll jag ska ändra klockan--
På tal om klockor hörde jag någon dåligt citat  igår..."jag äter inte klockor-men jag dricker gärna ur"???Måhända ett fest-uttryck!

Idag ska jag med bestämdhet skriva ..känns som jag behöver får ut mej lite nu..har "bevakat "nyheter i två dagar..men jag som person har en förmåga att dyka djupt i samhälleliga problem.har alltid varit sån...Där orättvisorna dyker upp-där finns jag.../stundom..
Nyheterna den här veckan har varit flera och otäcka och värda att analysera..jag menar vi läser i pressen dagligen om allt vad som händer utanför riket...men nu har det varit så mycket innanför,och där tycker jag mitt stora intresse ligger.....

Lilla Tilda som hoppade snett på sitt bakben i fredags  har blivit bättre...hon har gjort som man bör..legat och läkt och vilat ett par dagar...så nu känns hon pigg igen...djuren har en förmåga att läka på sitt eget vis...

Hörde en bekant som igår varit på ett varuhus inne i stan och tittat på julsaker!!!???Ja så det går väl att börjs pynta redan nu,kanske??
Det är väl kanske i tidigaste laget..det hinner knappt bli höst innan allt pynt läggs fram i butikerna..men att vänta till 1:a advent kanske känns rätt okey...men knappast innan...

Jag fick en bok av min kära bror på posten som han köpt på bokmässan i Göteborg,med Kent Anderssons samlade verk...Ja,han skildrar verkligen arbetarklassen under 50-60 talet i dess rätta kläder...Det är så roligt att läsa...På riktig Göteborgska har han snickrat ihop de mest fantastiska beskrivningar om hur det var..under hans uppväxt..och jag tror att många kan känna igen sej i varje ballad och dikt på något sätt..Med en enkelhet som är svår-kryssar han mellan Göteborgs-slang och ord som kunde sagts av en professor...hans ordkvickhet är oslagbar!!!!!

Ja mina vänner nu är det dags att ge sej ut i den mörka gryningen...väl mött till ärtsoppsdagen den 20 oktober 2011!kram Marithak




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0