Torsdag den 6 oktober 2012

God Morgon!Torsdag redan och strax helg igen..jag märker verkligen hur fort veckorna går när jag bloggar..och skriver nya datum varje dag...
Det har fått bli mycket novellskrivande som jag tidigare nämnt,det är bra att koppla av från textskrivandet lite då och då...kommer in i en rutin att nästan att skriva något varje dag..Men det kan bli för mycket känner jag..och det går inte att producera alla låtar som görs,jag menar de ska ju ut först de vi har...och det kostar en hel del att hålla den goda Demos- kvalite´n som krävs...
Blev dock väldigt glad när jag lästa att CALLINAZ låg på Gintzas första plats på försäljningslistan...,det värmer mycket ska ni veta...
Jag har klippt ner Tildas päls nu och detta har jag lyckats göra själv,men det tog tid...herregud hade päls som ett får..Tyvärr har jag ingen egen trimmer men det blev bra med min lilla frisörsax..Hon blev aningen mindre kan jag säga..lämnade bara päls på huvudet så hon kan bära sina tofsar,som hon är så oerhört söt i..Hon var sååååå duktig när jag frissade henne..men som sagt det gäller att få det lockiga att klippas jämt..men nu är det gjort och bli det kyligare så har hon en liten fin overall att ta på sej...
Har ju aldrig haft den här rasen innan,är så van vid långhåriga collie-hundar..som jag fått äran att leva med under många år..Där behövdes ingen sax,men desto mer borstning...De har varit riktiga Lassie-hundar..en ras som jag är så kär i..men när min allergi och astma blev värre föll valet på en "icke-allergi-framkallande-vänlig hund"...just så den gamla fiskar-rasen Pudel..
Jag läste om rasens ursprung, att man använde den här rasen då den kunde röra sej smidigt i olika typer av vatten,och att alla dess numera"skönhets-klippningar"uppfanns av de gamla fiskarna just beroende på i vilket vatten de skulle röra sej i...
Hade nån sagt till mej tidigare att köpa en pudel,hade jag backat..det vet jag..jag ansåg att de var snå skälliga,envetna och ingen "hund"men nu vet jag..Herregud vilken underbar jycke..hon är faktiskt det som man kan kalla"lite klok"hon fattar ju sjutton allting??Hon är så smart och tillmötesgående..klart det skälliga ligger i henne--det gälla  skallet..men för övrigt helt fantastiskt att ha i en lägenhet..och mycket lätt att ha att göra med!!!!Så valet var bra!!!

Nu börjar det dra ihop sej till dagens andra kopp kaffe och en nyhetsuppdatering på Aftonbladet...Önskar er en fin dag...kram Maritha
på mattes säng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0