tisdagen den 18 oktober 2011

God morgon..Igår var en dunkel dag på olika sätt.....Den började med att berättas att en liten fyraårig pojke hade hittats död i Ljungby...Alltså mördad!!!Tror knappt mina ögon eller öron när jag åter hör om ett barnamord,det var inte längesen det var en liten kille upp i landet som gick samma öde till mötes.Men frågan blir så automatisk..."Vem kan mörda ett litet barn"??Det pågår alltså en mordutredning,och samtidgt berättar man att polisen slagit larm för en månad sen, till Socialförvaltningen om att det i detta barns familj,"inte stod rätt till"...
Det har påbörjats en utredning angående familjen,och dess övriga fem barn..Men det känns kluvet att polisen dels knackar dörr, förhör ev vittnen,och att man  har en  öppnad barnavårdsutredning på gång,samtidigt..tror man att det är någon i familjen som bragt pojken om livet ??Jag upplever det lite så..??Men jag ber till Gud att de löser mordet snabbt...Vad har ett litet barn på bara 4 år kunnat göra---för att gå detta hemska till mötes???
Nästa episod handlar om Ganna den 91-åriga Ganna från Ukraina som fick sitt avvisnings-beslut igår...Idag på eftermiddagen ska hon ensam sättas på planet till ett land där hon inte har en enda släkting eller vän kvar,eller någon bostad att komma till??!!
Om jag läst den här storyn rätt så kom Ganmas dotter till Sverige för 20 år sedan/har barn och familj.....Familjen har alltså bott här så länge,och 2004 kom så Ganna hit..Hon har väntat i 7 långa år på ett ??"Utvisningsbeslut"??
Om hon varit pigg och kry,men nej hon är svårt  dement,har svårt att se,har problem med hjärtat och med sina höfter...Hon bor med sitt barn-barn och hennes familj, och blir försörjd av sina släktingar här-alltså kostar hon inte Staten en krona!!!Men så varför ska hon utvisas ??91 år????vad fan liknar detta...??Läkarna varnar för flygresan; att det kan utlösa reaktioner,både medicinskt och psykiskt!!!
Vart ska hon ta vägen när hon kommer till flygplatsen i Ukraina??Ska hon släppas på flypltsen helt förvirrad??Hon har ju ingenstans att ta vägen???
Hennes barn-barn uttryckte att "sverige ger hennes mormor dödshjälp"och det är sannerligen ett riktigt ord..!!!jag förstår ingenting---det finns de som med all rätt ska utvisas från landet men när man är oförmögen att ta hand om sej..så skickas i det här fallet Ganna ut i tomma intet--Säg varför kan hon inte få vara kvar hos sin dotter och barn-barn de sista år hon har kvar???

Jag mår uppenbart dåligt av såna här nyheter men det är värdefullt att skriva och pränta ner orden så att jag får in dom i huvet/
Vad lever vi i för land???
ha en fin dag!kram Marithal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0