söndagen den 30 oktober 2011

God morgon klockan är Tillbakaställd och vintertiden är här---
Så skönt att sitta uppe i tystnaden...med värmeljusen brinnande..Det är en unik tid på dygnet för mej...

Är troligen ensam om att vara vaken i min närhet...det är så tyst och fridfullt..
Har skrivit ner två texter som fanns i mitt huvud när jag vaknade...det måste liksom komma ut då de väl är där..märkligt egentligen hur man är skapt?
Idag är det söndag--alltså vildodag för många...

Ser tillbaka på när jag hade en gård för ett antal år sedan...Mina två vackra hästar Jerker Och Ina..var två robusta Nordsvenska hästar,med hjärtan av guld...där och då var det inga direkta vilodagar..Älskade att gå upp tidigt och gå ut till stallet...Så fort mina steg närmade sej..så hördes det glada gnägg inifrån stallet--

Jag ryktade mina kära vänner..kratsade hovar- kammade deras svansar och manar så de blänkte omkring dom-bjöd på äpplen och morötter och jag fick stora pussar rakt i ansiktet.....
Det tog inte många sekunder sen jag öpnnade stalldörren ut mot friheten innan deras hovar fick fart och de rusade ut i hagen..så ystra så glada...jag kunde vara med dom i timmar ute..det var så härligt...

Det är med både vemod och glädje jag ser tillbaka ----men min glädje är den kärlek och den trofasthet djuren gett mej...den enorma lojalitet som jag sällan mött hos människor som djuren skänkt mej...

Tyvärr drabbades jag av giftstruma och min behandling blev både lång och jobbig så mina fina vänner fick flytta hemifrån...Men de finns i mitt alldeles egna minne---i mitt sk Hästminne!!!

Min rara granne sa åt mej igår--nu när du är ensam så skaffar du väl en hundvalp-du måste ju ha en hund??
Ja det vet jag inte riktigt..Det var med största vänlighet han sa det..Han till och med erbjöd sej att ta med sin hustru och köra mej ifall det skulle bli aktuellt..."-Tack" sa jag..."tack"..men jag tar en sak i taget..
Så rara mänskor det också finns i närheten om man lär sej se dom....

ha en fin söndag!


h



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0