onsdagen den 26 oktober 2012

Morgonen är tidig och det är lite småkallt här så några värmeljust värmer och lyser upp denna nya dag...
Igår grät jag floder---det var en smärtsam dag på flera sätt...Att se liten Tilda ..hennes små kloka runda ögon..är nästan outhärdligt...klart hon vet -klart hon förstår...
Hade ingen känsla för att åka till mitt möte med Spirea "våld i nära relationer"det var i sista sekunden jag beslutade mej att resa iväg ändå
Och där föll jag samman....Det var som detta behövdes för att minnas alla de djur jag tvingats göra mej av med i min livs-situation tillsammans med mitt ex...Där djuren inte betydde något...där djuren räknades lika med noll....Där jag inte fick visa ömhet och kärlek till dom..på grund av den hemska svartsjukan..som till och med utlöste misshandel,då jag ägnade min tid för mycket till mina små vänner....Ja allt detta kom över mej där jag satt i gruppen...Det är för mycket svåra separationer helt enkelt....Där förstår man..Där är det inget märkligt och konstigt att reagera med känslor och smärta....
Fick stort stöd och det kändes bra....
Tilda stod och väntade på mej inannför dörren när jag kom hem..och efter en kortis ute,så kröp vi till sängs och den lilla somnade med huvudet intill mej på min kudde...slickade mej lite god natt på kinden....Smärtan känns........
Skrev en text igår som blev tonsatt som heter "innan frosten lagt sej"som är tillägnad Tilda,som beskriver den smärta man känner när man vet att man ska skiljas....Jonas Lindaus gjorde direkt en oerhört vacker och fin melodi...
Den  sången kommer att leva kvar -i mitt hjärta kommer lilla Tilda också att göra det när hon beger sej till regnbågslandet..där gräset är grönt,där gamla hundar blir unga på nytt.där de rasar runt och leker.där det finns klart vatten att dricka,där sjukdomar inte existerar....där springer de runt och rätt vad det är så ser de sin matte eller husse komma gående..och då springer de över kullarna och viftar på svansen  rusar upp i famnen hos sin husse/matte- och blir återförenade-för alltid...Den tron ger åtmnstone  mej styrka!!
ha en fin onsdag!

b



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0