onsdagen den 19 oktober

God morgon---hela gårdagen engagerade jag mej faktiskt i Gannas planerade utvisning..Det blev en folkstorm både på nätet,och på Arlanda flygplats..Det skrevs mejl  till flygbolaget,och det gjordes anmälningar från privatpersoner ang.Gannas utresa,som skulle kunna ge henne sån stress att det skulle påverka hjärtat,och dessutom försätta henne i aggressivitet--och är det på det viset gör man ett lagfel som flygbolag om man låter henne följa med...
Nåväl en timma innan flygplanet skulle lyfta kom så svaret från Europadomstolen."De hävde utvisningen"för ett tag..Det hade nämligen gått en anmälan dit igår,och svaret kom på bara ett par timmar!!!'Nu kan det ta upp till 6 månader innan de gjort sin bedömning om de anser att Sverige har gjort fel i sitt agerande--

Skönt!!!!Vad är det här för land som så hjärtlöst kan slänga ut en gammal människa till ett land,utan anhöriga,vänner,bostad---där det saknas vård-dessutom---??Att vara 91 år och senil ha hjärtfel och nästan vara blind --borde väl räcka som orsak att få bo kvar hos sin släkt i Sverige???
Tror det finns orsak att titta igenom lagtexterna...jag menar det finns en lagtext"särskilt ömmande fall'"och detta är väl ett praktexempel på detta??
Och i det här fallet tycker man inte det behövs mer än sunt förnuft men tyvärr står det inte i vår svenska lagbok!!

Ja igår var jag på mitt möte,som jag brukar vara på tisdagskvällarna....Temat vi håller på med nu är stresshantering /krisreaktioner,vad som blir dyra efterräkningar i ett förhållande som byggs på misshandel...Det är en aning traumatiskt att sitta i grupp och framförallt lyssna på kvinnor som beskriver apatiskt och nästan som en "bandspelare"vad de upplevt,det har alltså gått så långt så man har "förkjutit"att saker har hänt,och då släpper man inte fram känslorna som finns utan talar mekaniskt som om det vore den naturligaste sak i världen att bli slagen!Det är så djupa ingrepp i själen,och skam vet om det nånsin går att läka????Den värsta känslan är nog skam/skuld--"varför sa jag så?jag vet ju hur han reagerar"."han har säkert rätt jag är nog dum i huvet,och får skylla mej själv"...ja herregud!!!Det blir en mångårig hjärntvättning..och till slut så förvandlas man till en liten pöl på golvet..och förintas...
jaja det är tungt...det är oerhört lång väg att inse att det inte "var mitt fel"Det var han som slog!!Och det är brottsligt!!!!


Nu ska jag ta mej en kopp fika och en tidig promenad ut i det friska regnet klockan är 3.30 på morgonen,så jag kan garantera att jag är ensam ute med min Tilda!!Ha en fin onsdag....Var rädd om varann...

ä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0