onsdag 13 oktober 2012

God morgon..Igår var jag på mitt tisdagsmöte-"Våld i nära relationer"...Det handlade om de smärtor man lever med som "offer"som  tex."Ont i magen"Stress,Sömnproblem,spänningsverk m.m.
Det är ju så det är...man  blir stressad,förvirrad och andas fort och fel,i vardagen som ett led av den press man levt under tidigare,likaså den smärtan som kan komma att sätta sej i mellangärdet,utan att man vet varför...den oroliga sömn/oh de mardrömmar som förföljer....och att alltid vara spänd i nacke och skuldror...Ja det kan banne mej vara ett heltidsarbete "att bli fri"..Men det klart efter många år att ha" tassat på tå"...så reagerar kropp och själ...på de bmest märkliga sätt....Känns ibland som det syns utanpå hur man mår...Men de här mötena är så viktiga -att möta andra som inte tycker man är "konstig"och som fritt berättar om hur de levat under åren som de blivit misshandlade under...Mönstrena känns igen..genomgående!!
Det blåser runt Håkan Juholt,och jag skulle inte vilja vara honom just nu...samtidigt som han måste veta vad han gör...jag menar den mediala "granskningen"måste han vara beredd på/den råkar varje politiker ut för...Nu har han enligt medierna tappat var tredje väljare..och det klart det lär inte bli nån ändring vid nästa val på regering.....Det talas om hans avgång..men VEM ska de rösta fram då?Vem finns att ersätta med?????Idag ska det vara partiledarkongress om jag fattat rätt och det går att räkna ut vad det kommer att handla om..!!suck......
Igår fick jag tre inspelningar på nya produktiponer..Oj,vad roligt...det kommer lite "skvätt-vis"och jag ser fram mot denna hösten med tillförsikt!!!!
Nu ska jag klä mej --efter vädret---och ge mej ut med Tilda.!!!HUA!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0