måndag den 17 oktober 2011

God morgon alla ni som är uppe lika tidigt som mej...God middag alla ni som vaknar senare!!
Det har varit frost inatt och hustaken ser ut som de är försilvrade...ganska vackert..men kallt...En del balkonger har kvar sina växter och blommor ännu,emedan mina somande in redan för tre veckor sen..hm...jag får ge mej ut och plocka ljung...det är vackert att ha på balkongen..jag måste ha någonting jag avskyr när mina balkonglådor står tomma.det ser så ödsligt ut..
Ja när jag funderar på ceremonin om "vanvårdsutredningen"så lär jag inte åka till Stockholm för att närvara..har ringt och bett att få den ursäkten skriftligt likväl...det sänds ju dessutom på tv ..Jag känner ingenting för att resa dit upp och höra vår drottning ge en ursäkt..efter alla förlorade år.men jag är såklart oerhört tacksam över att den kommer...Det är ju ändå en bekräftelse på att Staten gjort fel.

Ersättningen man kan söka 2012 kommer ju att prövas för var och en,jag har allt mitt arkivmaterial hemma,så jag hoppas det räcker att skicka in det,samt den intervjuakten jag fick av Socialdepartementets representanter...Har gått igenom varenda ord som skrivits och många händelser finns naturligvis inte noterade..i mina gamla dokument..det är skriver delvis med blyertspenna och överstuket både här och där..jisses vilken journal att gå igenom!!!Den kommer jag att för alltid förgöra efter allt när detta är klart!!!!Inget att ställa i bokhyllan precis..

Läste senaste numret av Får jag Lov dansbandstidningen,där bla Bert Karlsson skriver i sin krönika att han ger dansbandens överlevnad kanske 5 år till...ja det är nog så...Det görs dålig marknadsföring,det kommer för få unga till danserna,och det kostar för ett band att åka land o rike runt,därav de gager som måste betalas ut...men de måste ju leva också???Det blir inte mycket kvar att kanske förörja dej och sina familjer på..Dessutom är det ett stort ras i skivförsäljningen--och många band väljer att spela in billigare produktioner med hjälp av tekniken..det digiatala man använder sej av idag..Det är så enormt tråkigt..När jag började i början av 90-talet skrev jag faktiskt alla mina texter för hand...skickade iväg dom,fick tillbaka ett kasettband på en demos..ja ni,det var tider det!!Men det var också blomstrande tider,jag upplevde inga svårighter att få låtar inspelade...med tiden skaffade jag mej en skrivmaskin,och till slut en dator...tekniken har gått såfort framåt...men jag är nog en av de som senast skaffade mej dator...jag gillade faktiskt att pränta ner texterna för hand,varje ord fick en betydelse vartefter jag skrev,nu går allt så fort..men visst jag skriver fortfarande texter manuellt ibland..men känner att jag tappat det där som jag hade från början..Så jag har faktiskt gett mej själv bara högst 5 år till som textförfattare...Sen får det bli att skriva annat,det gör jag förvisso nu också,men skrivandet är 100% av mitt liv,så det får bli tja kanske att skriva sagoböcker?Vem vet??
ha en fin dag!!kram Marithas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0