måndag 3 oktober 2011

Så börjar en ny vecka -den första i oktober...Fick för mej i lördags att jag skulle ställa tillbaka klockan men min almanacka hindrade mej..klart och tydligt stå det faktiskt  att vi ska göra det sista söndagen i oktober..Varje år är jag lika säker på september..men NU vet jag..!!!
Helgen har flytit lugnt inga orosmoln på himlen..det har varit en skön helg--jag har sovit en hel del..och varit ute en hel del..så nu känner jag mej motiverad att ta tag i dagens sysslor...
eller veckans rättare sagt....Jag är glad varje dag jag vaknar utan att känna att det är nån infektion på gång...De där infektionerna har förföljt mej så lång tid..så det är mer vanligt att vakna upp till dom än inte...
Börjar redan tänka på januari den 29 ..hm..då fyller jag jämna år....60!!herregud..ja det är sanslöst vad åren går..jag känner mej ganska ung i sinnet..men min ålder är strax 60..Tänkte när jag var ung..att vara 60 år herregud så gammalt"
Såg blommiga klänningar o förkläde på varenda "tant"De var ofta permanentade i håret och bar kappor allt efter årstid,de bar sina handväskor som i ett järngrepp nära sina kroppar.....Skulle jag bli så gammal o "tantig"??Ja det skulle jag--för nu är jag snart där..men jag saknar allt det som kännetecknas vid kappor/blommiga klänningar osv..Men tiderna förändras och idag är det svårt att gissa ålder...Det finns de som är upp mot 80 år som bevarat sej och många ser inte en dag äldre ut än kanske runt 50/60 år...
Men...jag bär inte på någon åldersnoja,jag mår så mycket bättre idag i förhållande till när jag var ung..Är lugnare--hävdar mina åsikter bättre-är mera stark och självkänslan är mycket bättre..All ålder har säkert sin tjusning...Numera jagar jag inte efter något..som ung var varje dag en slags jakt på..tja--kanske lycka..men nu har jag funnit ro inombords på ett helt annat sätt..så jag välkomnar den jämna dagen---
Och just nu välkomnar jag denna måndagen och önskar att ni alla får en fin dag!!kramh



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0