lördagen den 29 oktober 2011

Har alltid önskat att jag skulle kunnat måla...men där har inte naturen gett mej några större förutsättningar...Visst kan jag måla lite blommor och lite "tillvardags"men att måla något med riktigt djupare tankar bakom det förmår jag bara inte..Hur jag än gör och vad jag än har använt för material så slutar det med en bild av blommor...lite natur...grönt/orange/vitt...rött.....kanske är det så att mina texter är mitt språk och instrument...??Nåväl...
Har fått feber idag och känner mej hängig som få...det har blivit några muggar nyponte/honungste/och vatten....denna gudagåva....vatten....
Dock har jag lyckats skriva två texter imorse...klockan var nog bara 3 så det blir ju faktiskt inatt...men men...ibland spelar tiden ingen roll....Enbart inatt spelar EN TIMMA ROLL
----Att VRIDA TILLBAKA KLOCKAN...så var det ja...

Tänker på de vänner jag har och har haft som stått mej nära...hm..funderingarna går lite fram och tillbaka...Det är med tveksamma steg jag bjuder till mej nära vänner numera...jag har alltid varit naiv och ganska blåögd...litat på männsikor-och gett mitt allt...verkligen-----i min enfald trodde jag att vi fanns till för varandra i alla väder och främst i alla vindar....men tyvärr mitt ledsna öga säger mej motsatsen..i vissa fall....Det ger en aning om hur jag kanske ska förhålla mej i framtiden ..att jag ska vara mer försiktig..Ingen är ju medvetet dum(hoppas jag)men många gånger så kan det vara så att ord kan såra...ord kan tolkas med smärta i olika situationer...
Ingen är felfri,allra minst jag..men jag väger mina ord på en våg i viss situationer...

Idag ligger solen lågt...det sprakar av de vackraste färgbad ute..detta är hösten när den är som allra vackrast!!!
ha en fin lördag....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0