Lördagen den 1oktober 2011

ja så välkomnar vi oktober månad!!!En skön morgon med sol...ja det är fantastiskt vad vackert det är ute...Ute ja...tittar på mina fönster och upptäcker att det är dags..solen visar hur tydligt som helst vad jag ska göra..och jag ska verkligen ta mej i kragen och tvätta mina fönster snart blir det kyligt och då känns det inte lika motiverat...Men varje gång jag tvättar mina fönster så dyker samma tanke upp....När jag för tre år sedan tvättade mina fönster i det lilla torp jag då hyrde..stod jag på en stege på utsidan och höll på att tvätta det övre fönstret..något hände som fick mej att vackla till med högerfoten .och sen..ja sen minns jag banne mej inget mera!!Suck...Vaknade till i ambulansen med syrgas-och en fruktansvärd smärta..Ett vänligt ansikte mötte mej..och undrade hur jag mådde...ja"illa"
Jag var på väg till lasarettet med ett misstänk lårbensbrott...En sekunds verk..alltså!!!
Det blev operation och jag fick titanskruvar inopererade i mitt vänstra lår...Efter en vecka var jag hemma igen..med hjälpstol,till toaletten två kryckor och värktabletter...ja..efter en tid blev det outhärdligt att bo kvar på torpe så jag flyttade till en lägenhet..Tiden gick och jag började känna att skruvarna putade ut från mitt lår..jaja..men det kanske skulle vara så...
Men smärtan tog långsamt över och jag återvände till lasarettet ..och där konstaterade man att mina skruvar ville lämna kroppen..och de röntgade mej och tyckte det såg ut som om skelettet var läkt..så jag fick läggas in för operation och skruvarna monterades bort...
Väl hemma igen efter några dagar bar inte mitt vänstar ben mej längre jag föll helt enkelt ihop..Tillbaka till lasarettet akut..med ambulans..och blev inlagd..det hade inte läkt..nej..nu skulle man planera för att sätta dit en ny höfledskula..jaha..jag fick vänta ett par veckor på att det skulle bli av...jag hade sån smärta hela tiden och fick nog det starkaste man kunde få i smärtlindring..Men dagen kom och dags för höfledens inträde...Ja operationen gick till en början bra...fick åka hem efter några dagar och informerades  om träning.jag hade fått med mej strum-pådragare,och en byx-pådragare...jisses..och än en gång en toastol..Men sorry..det dök upp en infektion som gav mej 6 veckor på infektionskliniken...och mitt sår öppnades o rensades åtskilliga gånger..åter hemma med stark antibiotika,denna gång med rullstol,och efter ett par månader en rullator....Detta var ett helt nytt liv för mej..Gud så liten jag kände mej..Men jag fick andra kamrater..nämligen pensionärerna i mitt kvarter..de hälsade o vi satt o fikade på gården.det enda som skiljde oss åt var färgerna på rullatorerna..Tiden gick och efter 1 år kunde jag "gå själv"men fy fasen..ja detta är ett minne som dyker upp alltid när jag ser att mina fönsterrutor är skitiga!!!!Men nu;undviker jag att stiga upp på några stegar!!!
Ha en fin dag!t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0