lördagen den 15 oktober 2012

God Morgon!!
Ja då hoppas jag att det är färdigtjatat om Håkan Juholt ett tag,nu när  VU har bestämt sej för att ge honom en ny chans...och att han Ska åka runt i landet och be om ursäkt (för våra skattepengar)och skaffa sej ett nytt förtroende!!Trodde aldrig personligen att det sluta så..men men...en del har mer fördelar än andra så är det!!

Den 21 november ges den Den Offentliga ursäkten för de "Vanvårdade Barnen"!Drottning Silvia ska tillsammans med Maria Larsson delta och föra ceremonin..Gå gärna in på Regeringens hemsida(www.socialdepartementet.se) där finns information...Ceremonin kommer också att sändas i SVT...den aktuella dagen...Dessutom kommer ersättning att kunnas sökas i vår..Då ska den nya lag som stiftas vara klar.

Igår när Tilda och jag var ute och gick så hände något med hennes ena bakben..det verkade som hon hoppade fel på något sätt,så det blev som en sendragning i hennes ljumske..Aj,aj,aj.....Så det kändes riktigt illa ett tag..Hon låg hela kvällen och så fort jag rörde vid henne jämrade hon sej..När hon skulle ta sej framåt fick det bli på tre ben...Men idag är det bättre...Först blev jag orolig att vi skulle behöva ta oss till veterinären ,och då det var kväll,så skulle det inneburit djursjukhuset i Kalmar....13 mil härifrån..men det stillade sej tack o lov.!!

Väntade på en bok från min käre bror igår,en samling av Kent Anderssons dikter,men den dök inte upp...kommer nog på måndag...han har köpt den på bokmässan när han var där och föreläste om sin egenskrivna bok"Ingen vid hans sida'
Både jag och min bror älskar Kent Andersson....hans beskrivning i diktform om det gamla arbetarkvarteren i Göteborg-är obetalbart...Han beskriver den vanliga människans styr och bestyr på ett okonstlat-roligt-men med en allvarlig underton---han har fångat ögonblick i livet som kan te sej enkla och inget att skriva om...på ett mycket roligt vis..om "dass"på "svalen"om "kärringa Karlsson" om "vicevärden",riktigt göteborgskt alltså!!!!Ja det får bli nästa veckas höjdpunkt!!!
Nu blir det kaffe och en sväng ut med lilla gummanä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0