Fredagen den 28 oktober 2011

En dag som den här är det jobbigt att vakna...
Vaknar i ett Sorgehus- Sorgen söker ord....

Himlen är precis så grå som den känns i mitt hjärta..regndropparna blandar sej med mina tårar...
När glädje byts till sorg,står vi maktlösa..inför det ofattbara...det som vi tar för sjävklart..Livet är den stund vi får på jorden...Ett annat liv kanske väntar oss på andra sidan....

Kanske föds man på nytt...börjar om på något sätt...Kanske kommer vi till ett paradis..Kanske möter vi alla  möjliga av våra vänner där???Såsom hästar,katter.lamm,hundar,och får ett kärt återseende-

En sak tror jag mej veta... Att i paradiset finns ingen smärta..inga sjukdomar...alla är friska och mår bra...Där finns gott om mat...färskt vatten..gröna ängar...sjöar att simma i...

Den korta stund vi lever här på jorden...är en bråkdel av vad evigheten är...Att födas sägs vara smärtsamt.....att dö kan vara en befrielse--en befrielse från smärta..lidande...

När vi föds blir det fest och glädje...när vi dör blir det bara sorg och tomhet...

Men minnena blir som vackra små presenter..inlindade i fina små paket...
Just så kommer det att bli för mej idag...när jag tar farväl av min livskamrat...
Att spara de vackra minnena...ta fram dom då och då...att åter kunna le av alla glädjestunder..att våga möta den sista stunden med kraft för det som ska komma...

Att aldrig glömma den rika tid Liten Tilda och jag fått tillsammmans...

Sov Gott Min Älskade Bästa Vän.....

t




b




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0