torsdagen den 16 november 2011

God Morgon..och då menar jag morgon..kl är strax 04,och efter en vaken-natt med Donna så sitter jag nu här ganska blek och trött kan jag säga..Det verkar som den lilla magen inte är riktigt bra ännu...
Men igår kväll fick hon i sej lite kött o ris,och kol..Så nu verkar det stillat sej..Blir det ingen vändning nu så får det bli veterinären..suck..jag vill inte gärna börja att gå dit med henne redan,med tanke på hur det var förra gången jag var där..ledsna minnen...

Läste att det ska bli fri skyddsjakt på vargar,och att det inte behöver hända något innan de skjuter dom till döds..Nej,det ska vara "synnerligen goda skäl att det kan uppstå fara"de behöver alltså inte gå på tamdjur om jag fattat det rätt..utan det ska avvägas om det kan finnas en risk???Ja vem avgör det??Hur många kommer att dödas utan*"uppenbara risker"??Det lär nog bli en del,för de som avskyr vargen är ju många---och då lär de skjutas just därför att vissa  hatar dom!!Så grym människan är..så hjärtlös...som sagt vargen var här innan vi var det...och har en naturlig plats i vår ekologi..

Idag reser min käre bror till Istanbul på semester..Ja det kan han sannerligen behöva...Vad skönt att lätta uppåt och se Sverige lämna sej för ett tag.Han älskar att resa runt och har varit på de flesta ställen i världen och hans intresse fär kultur/historia är omättlig...Snart börjar alla advents/jul-predikningar och då är han upptagen,i princip hela december månad...så kan vara bra att ladda sina batterier nu...

Har lyckats släpa upp mina julprydnader från källaren,och ska kolla hur många smålampor jag ska handla i år. Alltid fattas lampor till mina ljus-stakar..jag är så duktig att jag skrivar ur dom efter varje jul,men lika förbaskat är de alltid flera som är trasiga?..Det ska ju snart upp i fönstren och lysa upp denna mörka tid...Det blir mysigt ---det är en sådan stämning när man ser stjärnor och ljus under den här mörkaste tiden..Lite mossa måste jag plocka också till mina balkonglådor-det är så fint när jag lägger ljus-slingor över.....Gran tar jag däremot aldrig in...Då dör mina växter jisses...och jag har ett antal kan jag säga..

Nu ska jag ta och gå och sova en stund igen känner jag....prövade Donnas lilla jacka igår på henne,och den passade utmärkt för den lilla gumman..
kram o ha en fin dag...från oss..

d




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0