Söndagsmorgon den 20 november 2011

God söndag...
Igår fick jag en effektivitesknuff och pyntade mina fönster inför julen...Jag tycker det är NU i mörkret det behöver lysas upp,även om jag kanske är den enda här där jag bor som har tända stjärnor..men det gjuder jag så gärna på...
Idg ska jag baka lussekatter..jag älskar doften av saffran i mitt kök.....
EN av fördelarna av att vara Singel är:att:
slippa lyssna på kommentarer om vad man ska och borde-eller tvärtom...Vad jag ska göra och inte göra,Gud så skönt.. bort med alla spöken säger jag...
Den här julen kommer jag  att fira helt själv,så då ska jag också pynta till mej själv,precis så som jag vill ha det...utan andras ingrepp...

Sorgligt nog kunde min valp inte stanna kvar hos mej...nej...hon hade gått igenom en operation i oktober,då hennes urinrör var för trångt,och det hade varit komplikationer redan tidigare hos hennes uppfödare,som naturligtvis hängde med hit..så diarrén som hon hade och som inte ville ge med sej,gjorde att hon blev slö,inga försök med någonting lyckades hjälpa henne här,så hon fick återvända hem igen/dessutom läckte hon urin dygnet runt stackars liten,och var inte så pigg som en valp ska vara i den åldern...det var mycket sorgligt,att en vän som precis kommit fick gå igen-men jag vågar inte ta risker med ännu en hund..det skulle mitt hjärta inte klara...Så jag har bestämt mej för att vara "utan hund"......

Ibland är det så i livet att sorgerna avlöser varandra..och jag vågar aldrig mera äventyra något jag känner att jag inte klarar av...det är inte jobbet med det utan rädslan för att tvingas ta beslut som gör ont i min själ...och jag känner att det inte finns mera plats för smärta där..och därmed inte sagt att jag gnäller eller så-men jag vet mina reaktioner-och vet hur jag mår när något händer....

Har gått igenom en del julsånger jag skrivit genom åren,och det är de låtar som alltid består och spelas om o om igen varje år...bla skrev jag två jullåtar till Göran Lindberghs(tidigare Mats Bladhs) som jag nyss lyssnat på nu och de inger en stark stämning och en återblick ca 50 år i tiden...Den helg jag kan minnas som barn då det var lite lugn o ro hemma...Då inga hårda ord sas,då granen förenade oss barn..och maten räckte till alla...Är det nostalgi???Ja det är i alla fall ett gott minne hemifrån...

ha en fin söndag!!

f




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0