söndagen den 6 november 2011

God morgon till en stillsam söndag!
Man brukar säga "ur sorg föds glädje"och det känns som jag kan hålla med om det idag...
Jag hade inte tänkt att skaffa någon mer hund efter Tilda--har sådan saknad och längtan efter henne...men ödet ville något annat.....
Igår hörde en kvinna av sej från Öland som jag har haft kontakt med innan jag fick hem liten Tilda,och undrar om jag vill ta hand om en liten pudeltjej som är 5 månader,en liten Donna...
Gode Gud mitt hjärta hoppade till...en liten svart Donna...Det snurrade till i mitt huvud..
De hade fått en kull valpar och hade egentligen bestämt sej för att behålla denna,men nu hade de ångrat sej,då de tyckte de hade tre hundar och beslöt sej för att placera ut den här damen.

Var tvungen att smälta detta och bad att få ringa upp....Hur skulle det kännas...så nära inpå..eller-ska jag ta hem lilla Donna så att hon får bli min nya vän-inte en ersättning för Tilda-utan en annan kärlek...
Mina tankar blev till ett kaos...gjorde jag rätt mot Tilda ?

Jo,jag tror att Tilda tycker så...hon vet hur mycket jag älskar mina fyrfota vänner...och hon ser nog från sin himmel att den här lilla tjejen ska komma hem till hennes matte och vara till sällskap...hon skulle inte tycka om att jag var kvar ensam----resonerade jag fram och tillbaka.....Timmarna gick och jag vände och vred på mitt beslut....
Jag ska bestämma mej idag..det gick inte att ge besked igår..
Jag ska få några foton på den lilla idag och jag ska tänka och känna efter..

Fick  helt underbara kort på  4 av mina barn-barn igår,av min yngsta dotter Caroline...så glada ..så söta de är...så många varma leenden och så oskyldigt blå ögon ..små egna individer som ska ta sina steg ut i livet..det är härligt..ett barnaleende kan få vilket hjärta som helst att smälta...det kan göra en hel dag lika ljus som en sommarhimmel....

Igår kväll var jag och en väninna ner i Oskarshamn och lyssnade på Martinez...De är fantastiskt duktiga...det är så kul att på plats höra sina alster och se hur publiken dansar till låtarna och sjunger med i texterna...Tog en fika med bandet i pausen..det har hunnit gå tio år sedan jag träffade dom senast.Jag brukar aldrig gå ut numera och jag var helt slut när vi körde hem vid 1 inatt...vi mötte en stor älg som precis framför oss steg över vägbanan...det var disigt och fy vad rädd jag blev....

Ja ni sen var det att direkt hoppa i säng, när jag kom hem,och det blev inte att jag steg upp klockan 4 imorse,nej...klockan var 7 när jag vaknade..och då hade jag mitt beslut om Donna klart....
Välkommen valp!!!

b


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0