måndagen 7 november 2011

Ny vecka -nya möjlighter...klockan är 4 på morgonen,och jag har tänt någa ljus,sitter och myser med en fika..
Det är skönt att "höra tystnaden"utanför..känna inspirationen komma igång efter nattens drömmar...

Att det kan rymmas så mycket i ett huvud att det kan ligga flera färdiga textidéer och gro,bara väntar på att få skrivas ner..nästan direkt jag slår upp mina ögon..?Märklig maskin hjärnan..?Men det är givande för mej,men så tänker jag,jag har skrivit i så många år att orden borde ta slut,för jag menar svenskan är ju rätt så ordfattig-och allt har väl redan skrivits om??Tydligen inte så det finns nog lite till som ska ner ---så får se vad som sker under morgonens gång...

Helgen har varit bra för min del..lugn och ro..har haft tid till eftertanke på flera sätt...och det har bara varit av positiv karaktär..Ex med Donna,lilla dvärgpudeltjejen,ja ni kan ju själv se på fotot...vilken liten söting..men så går ju tanken  till Liten Tilda..Är det så att den ena går den andra kommer??Är det meningen?Min tanke var så sent som i fredags att aldrig skaffa mej en hund till..men på något sätt kom Donna till mej..ja jag ska ta det hundraprocentiga beslutet om några dagar...
Läser åter om ett par kvinnomord i helgen..Som sagt,efter separationen,kommer dödshoten och många förverkligas,,,i ett fall hade en kvinna från Valdermarsvik sökt besöksförbud,men fick inget..och så gick det som det gick...Det borde väl sjutton vara lag på besöksförbud och kanske skyddat boende för den drabbade..detta är går ju dagligdags nu att läsa i tidningarna,det händer mer och mer..var ska det sluta..??Vi är alla så välupplysta om dessa tragedier som sker,men ändå ska det liggas lågt..tills det är försent..Är man medveten om att barnen blir moderslösa,och förmodligen komer att placeras på fosterhem...FAN TA TAG I PROBLEMET NU OCH HJÄLP TILL!!!

Detskrevs ju en hel del då Frediks Reinfelds son blev nerslagen för ett par dagar sen,då är det "stoff"Vi är alla lika mycket värda.och ska ges samma utrymme och o plats och beskydd....Det är inte ofta man skriver om de kvinnor som far illa,men riksdagsmäns och kvinnors barn tar uteslutande upp...Har vi inte samma värde????

Slutligen ska jag be att få önska er en fin dag...Carpe diem...var rädd om varandra.......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0