måndag 14 november 2011

God Morgon..Efter en helg av vaknätter och en stackars magsjuk Donna,så känner jag mej rätt så manglad..Det är väl så typiskt att det ska bli så -det första som sker..Men troligtvis så har den lilla damen fått i sej något olämpligt innan hon for från Öland och hem till mej.,.Hon hade varit ute några timmar och avskedslekt  med sin syster och därute på landet sprang hon fritt och det behövs inte mycket för att få en sån liten mage i uppror...
Men nu har det lugnat ner sej,och allt börjar att komma i ordning..
Hon är en liten mini-Tilda så charmig och söt...pussas så mycket hon kan,och är väldigt kelig...Sover intill mitt huvud(de stunder det blivit)och är så jätteljuvlig...

Idag hoppas jag få svar från lite band angående de låtar som är ivägskickade..Ibland dröjer det väldigt länge innan de hör av sej..ibland sker det direkt...Hoppas i alla fall att det kommer lite positiv feedback---det gör så att skrivandet går framåt...är det för många låtar gjorda och utskickade och man inget hör...stannar skrivandet upp lite...det är ganska dyrbart att producera låtar och klart det måste ju in pengar för artt man ska kunna fortsätta jobba...

Men mina tankar om att kanske snart sluta skriva i så stor omfattning växer sej starkare...Inte för att jag tröttnat..utan för att jag kanske har gett så mycket jag kan ge i textform...Jag har också haft fantastiska tonsättare genom alla år som jag samarbetat med,men flera av dom har lagt av..och nu jobbar jag bara med ett fåtal...Men jag ska överväga hit och dit,fram tills nästa år,så får jag se vad jag kommer fram till....

Nu börjar en ny vecka och nya utmaningar ----vi går sakta men säkert mot en stundande jul,vilket väl alla har märkt av i affärer...där granen redan står klädd och pyntad..och det bara vinlar av småtomtar-ljusstakar och stjärnor..kanske något för tidigt för min del..men snart så!!!
ha en fin måndag..kram Maritha



g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0