fredagen den 17 november 2011

God morgon .tidig morgon..fredag och helg..igen...
Vad göra...vänta på att det kommer snö?
Känns inte som jag har lust att göra något faktiskt..just nu fattas det inspiration till att skriva,
och jag känner mej trött..kan bero på att min vecka varit lite av upp o nervända världen..
Nåja det går väl över...

Talade med en kollega o vän igår om att det är lite oroande att så många dansband lägger ner sin verksamhet och det känns lite dystert..Men minns i slutet på 90/början på 20-talet att det var lite av samma fenomen..Flera större band som tackade och la av..Hoppas det inte blir flera nu..det får inte kännas som att dansbandsmusiken är på väg att dö ut..det vore illa.Ett  stort kulturarv,nej det måste vända...Men det klart det är svårt att leva och försörja sej på heltid i dagens läge på allt det innebär att hålla ihop ett band...det är mycket slit för kanske inte så jättemycket pengar..

"Nu går vi mot julens
tysta frid...
Nu går vi mot julens
sköna tid..
Allt ligger stilla
ljuset är tänt
sommar och höst
har sej sakta vänt..
Mörkret har lagt sej
och stjärnornas sken
sprider sitt ljus
under kvällshimlen sen..."


Tror att det blir en helg som jag kommer att julpynta lite och mysa till det...känns som det behövs mera ljus och stämning...kanske är jag en vecka tidig men vad spelar det för roll...det är nu ljuset behövs...
Ha en fin helg..Det tänker lilla Donna och jag ha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0