fredagen den 11 november 2011

God Morgon,fredagen den 11-11-2011---eller 11-11-11 ja visst kul datum!!!
Klockan är 3.40 och lampan är redan tänd i mitt lilla hem...kaffebryggaren fräser,och det känns som morgon...

Idag kommer lilla Donna hem...reser från Öland på sitt livs första resa och ska lämna sin mamma..Usch vad det lät hemskt"ska lämna sin mamma".....

Jo så klockan 17.00 kommer hon hit till mej,sin nya mamma,och det blir härligt...Det går inte att ersätta Tilda -utan Donna är en annan individ som ska flytta hem och bli min vän...Ta vid kanske där Liten Tilda slutade...Jag tror Tilda sitter på ett moln och ser ner på oss och vaktar den lilla....
"någon"frågade mej om jag "redan sörjt färdigt Tilda "på det kan jag bara svara"-Nej,jag kommer aldrig att sluta sörja henne-men förmodligen mår jag inte sämre av att Donna flyttar hit"Gud vilka dumma mänskor det finns...Det är väl kanske upp till mej vad jag gör i mitt liv,och finns det inget mera uppmuntrande att säga kanske man ska hålla tyst!!!!!!

För övrigt har jag nästan alltid haft en hund så länge jag kan minnas,och jag förstår inte när en del talar-varför de inte gläder sej,utan ställer dumma frågor!??

Nåväl,nu är det stundande helg och det känns i luften som att det börjar bli aningen kyligare...fattas bara vi är ju katten inne i november månad..Förra året kom första snön 21 november..så man vet aldrig när det slår om- och vi ser vita flingor komma dalande??Det blir lite ljusare ute med den vackra snön...nu är det becksvart...och mörkret kommer tidigare och tidigare...

Lyssnade igenom min skivsamling igår och många av de låtar jag skrivit under åren,och det slog mej att det blivit en hel del..Har jobbat med säkert 20 tonsättare sen jag började och det är faktiskt jättekul att höra sånt jag skrev i början på 90-talet och gå framåt och lyssna på "utvecklingen"jag tror jag har gjort i mitt författande...Från allra första inspelningen till den sista....Men då-på den tiden)(låter som det är 100 år sen)så var det mer levande inspelningar--inte så mycket digitalt som idag...om 50 år kommer det nog att låta som jag tycker 30-talets inspelningar låter idag---märkligt vilken väg det tar..kanske är det antikvärde på cd-skivor då???

Nu ska jag i alla fall lägga tankarna på dagens först text...kanske mer åt vishållet...så får se vad det kan bli??
Hoppas ni får en fin helg...var rädda om varandra!!!




d

DONNA





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0