fredag den 25 november 2011

God Morgon---till ett regnigt landskap..Vad sägs om 6 grader varmt den 25 november??
Läste att det skulle bli en ovanligt varm vinter och kanske det stämmer så här långt..men viss om de två senaste vintrarna så var åtminstone jag beredd på ganska mycket snö ..Förra året  var vägarna knappt framkomliga vid den här tiden..

Såg Lotta på liseberg igår kväll på Tv--och jag gillade faktiskt den typen av Allsång...De spreds värme och det kändes lite som "barnens jul"--och med Rogare Pontare kan det ju bara bli mäktigt..Vilken röst han besitter...Svårt att tro att han är en gammal trummis från Dansbandet Rospiggarna när det begav sej...

Är hundvakt för två större bjässar fram till på söndag,och jag lovar att det blir att trava...De nöjer sej inte med en liten stund runt kvarteret som min pudel lilla Tilda gjorde..nej nej...här ska det verkligen "ut och gås"...Men de är härliga---de ligger o sover intill mej,som nallebjörnar och är så varma och goa..och trygga framförallt..att gå i den svarta skogen är ingenting med de här två livvakterna med mej..
Vi var ute sent igår kväll och inte ett ljus mer än en ficklampa ...men tänk....det var kanonskönt..bland kvistar och blöta löv...något granna vid hemkomsten--så det fick bli de stora badlakanen att frottera dom med....

Nu går vi mot 1:a advent och det ger en inre frid..att tända det allra första ljuset påminner mej om hur andäktigt det var när jag var barn...Våra ögon lyste nog mer än ljuset....ser 4 barn framför mej beskådande ett ljus...som om det vore ett ufo...
Ungefär som när vi hade köpt vår första Tv,den glömmer jag aldrig...det var en "möbel"med nåt slags trädjalusi framför rutan...och Olle Björklund läste upp nyheterna i TV 1 . Tror inte det var varje dag--??eller så var det..men programmet var nog till att börja med ett av två--i veckan--Vi tittade på Andy Pandy på lördagarna...Kasperdockan..haha, ja det var tider det--tror det var år 1958??Det var aldrig bråk om några kanler på den tiden...

Ha en underbar helg mina vänner .....och en trevlig  1:a Advent.....


lj




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0