Textlyan

Välkommen till min nya blogg

mig själv

Så roligt att börja blogga lite smått igen..Har gjort ett uppehåll från en annan hemsida under ett tag..
Jag heter Maritha och är 59 år,jobbar som songwriter främst inom den nordiska/svenska dansbandsmusiken..Har jobbat med detta sedan år 1991-innan dess arbetade jag som journalist på en kvällstidning.
Jag bor ensam med min goá vovve Tilda en mellanpudeltjej på snart 8 år...Vi bor på en liten ort strax utanför Västervik,men jag kommer ursprungligen från Göteborg.Alltså från en kust till en annan..
I min vardag som mestadels består i att skriva så är det annars ganska lugnt och tyst runt omkring mej.Jag har valt tystnaden framför storstadens brus och stress.
Mina stora intressen som vid sidan av musik så klart är...Poesi-Folklivsforskning-Religion-och Samhällsfrågor...Tycker det är oerhört viktigt att ta del av allt det som sker runtomkring oss..Det är för mycket tragiskt som händer och ofta står vi handfallna och maktlösa,därför är det så viktigt att vi människor håller samman så gott det går i en något knasig värld."Ingen kan göra allt-men alla kan göra något"
Just nu har jag sammanställt en jul-sång och en julpsalm...det är dags redan i augusti månad att skriva ihop något inför julen om det ska hinna släppas på en ev cd.så det är tända ljus tidigt på morgonen som gäller,att blunda och rentav drömma sej till lite snö...Det är en lite rolig bild egentligen-mitt i högsommaren...men det är så det är...
Detta året har för övrigt varit ett bra år när det gäller musiken för min del.Har fått många skivinspelningar runtom i Norden och även legat som listetta lite här och där..Den största lycka jag känner är dock när jag kan beröra människor med mina texter..att det "känns när man lyssnar"att det kommer från hjärtat...
Allt jag gör blir inte inspelat,nej,det vore smått fantastiskt i så fall..det är mycket som hamnar i papperskorgen,och det är en ynnest att idag få delta på produktioner,då vi är ganska så många som skriver....
Det här var mitt första blogginlägg i den här nya bloggen och med risk för att trötta ut några så avslutar jag här och nu-ser fram emot en morgondag med ny inspiration...
kram er Maritha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0