söndag 31 juli

Som sagt var efter att jag börjat skriva låtar gav det resultat ganska omgående,och jag hade tur som rätt omgående blev signad på Scandinavian songs under några år...där fick jag kontakt med flera duktiga tonsättare,och det följde en tid av enbart skrivande...En kille jag jobbade under flera år med var Patrik Ahlm,basist i Mona g:s orkester-Vi snickrade ihop många låtar som turligt nog blev inspelade med många band-vi stod i nära kontaktmed Bert Karlsson som nappade på flera av våra låtar...vi hade stora framgångar med -bla Curt-Haagers,Helen&gänget,Bert Idoffs, Kellys,Lotta Engberg,Norska banden Fryd&Gammen,Gunnar Fjeldstedt Band,Stensons,mfl....samtidgit jobbade jag med Lasse Sigfridsson basist i Lasse Stefanz,och vi gjorde en hel del låtar som spelades in dels till bandet Lasse Stefanz,Towe Widerbergs,Tommys Orkester, Mats Bladha,det blev några riktigt intensiva år med många topplaceringar på bla Svensktoppen,Norgetoppen,och de lokala listor som fanns då runtom i landet...jag jobbade även med Mulle Melander,och Stefan Kardebratt,Bert Östlund,Mats Rådberg,Göran LomaeusDen senare här och jag fick med en låt till Thor-Leifs...,och även en låt somblev en stor hit för Martinez,det var så kul...hela jag uppfylldes av en hel värld av texter och blev mer o mer varm i kläderna...Men dock har det mesta ett litet stopp på vägen...och jag drabbades plötsligt av en sjukdom,som gjorde att jag under mitten av 2000-talet inte var särskilt aktiv,jag hade tappat min inspiration och rehabliterade mej under en ganska lång tid...,.
Men rätt som det var,så kom känslan o energin tillbaka och jag fick kontakt med Mats Larsson,ifrån Höör i Skåne och vi inledde ett intensivt arbete...vi gjorde låtar som blev inspelade av bla Hedins,Madde&Grabbarna,Kandis ifrån Danmark,mfl,mfl....jag började dessutom att samarbeta med min gamla vapendragare Mulle Melander,och vi har haft stora framgångar med bla Martinez,Mingos,Dansebandet,Hans-Petters-Elisas,Rainbows,Sania,mfl mfl...livet var plötsligt på topp igen..jag började samarbeta med Mia Olsson,Anna Olsson,Christian Lindholm(Higlighters ork)Johan Harding,Och nu senast Jonas Lindaus,det har blivit bra produkitoner de senaste åren och jag är så glad över att jag tog mej tillbaka till skrivandet...
detta var en sammanfattning av vad jag började att skriva igår..och min bana fortsätter att skrida framåt....
men tills imorgon önskar jag er alla en fin söndag.då min Tilda påkallar att hon vill gå ut-i regnet...
Er Maritha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0