torsdagen den 25 augusti 2011

God morgon..nu närmar sej Den ....Hösten alltså...med stora steg tycker jag...men värmeljus står på inköpslistan som prio 1....ett helt gäng....
Igår skrev jag 4 texter som jag blev väldigt nöjd med...de är ivägskickade för att tonsättas ,till tre av mina fina kollegor...idag blir det att jobba på igen...ibland är huvudet bara så fullt av ideér att det måste göras något åt dom.Jag kan inte hålla igen...utan det bearbetas..som en bröd-deg i huvet och sen ska det skrivas ner...
Ute ser der mer än grått ut...finns inte en lucka på himmelen,nej,så det blir mys inne....och ut med lilla Tilda förstås,som faktiskt inte är så förjust i regn,hon söker gå förbi vattenpölar och skyndar att göra ifrån sej,för att gå in igen...Där är vi lika haha..
Tittade lite på Efterlyst igår kväll o förfäras över dessa Hiv-män som lurar till sej offer,med all risk det innebär..Dom har ju inget att förlora..men kvinnorna de lurar- kvinnorna de våldtar...att gå en framtid till mötes med en i sej livsfarlig sjukdom(om den inte behandlas fort och tidigt)o därefter bära psykiskt med sej detta genom livet...när de ska skaffa familj och barn-ojoj du hemska tanke...
Telia och jag hade ett angeläget samtal igår,beträffande min faktura..intressant..jag blev uppmärksam på att jag betalar för 5 surf istället för 1..ja det klart jag undrar varför min räkning är så hög varje gång...Men det tog tid för dom att fatta och leta o undersöka....jo,men...hallå-"jag har en surf och den är gratis i mitt abonnemang....jag betalar för 5"så okey det slutade med att de fick ge med sej såklart.herregud...hur jobbar dom egentligen???Ingen sund männsika använder sej väl av så många surf på samma gång..Pust..men nu är det ordning i alla fall-bara det att det tog 2 timmar att få klarhet o att sitta i köer...för när jag var i full gång med en person,kopplades jag bort o fick ringa upp igen..."kö-plats 39"jisses..vad trött jag blir!Det visade sej att deras dator "krånglat till det"
Nu mina vänner står det en styck antibiotikatablett och ett glas fil och väntar---sedan blir det att trotsa det grå o bege sej ut en stund..Ha en fin dag...Kram Marithaett vackert vattenfall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0