tisdagen den 23 augusti 2011

God Morgon denna lite småkalla tisdagsmorgon..har nu avverkat några dagar på medicinklinken...Ja minsann,denn förra kuren av antibiotika hjälpte inte,utan när jag kom in till sjukhuset i fredags,hade mina infektionsvärden fördubblats istället,och där fanns fortfarande sk "plauravätska"dvs vätska i lungsäcken..Det blev att hoppa i sjukhuskjortan o förpassas till en "sal på lasarettet"...Jag fick intravenös antibiotika.och efter ett par dagar så vände det så...Men gud vilken smärta att knappt kunna andas för att det trycker så väldigt på, i mitt fall ,den återkommande högra lungan....Nu duskuterade man igen om det skulle överväga att "löda"eller "bränna"ihop lungspetsarna längst ner..men jag vet inte vad som sker..o läkarna begriper inte varför jag får detta oavbrutet,mer än att de "tror"att det har att göra med min operation för ett par år sen då jag fick upprepade infektioner efteråt...ja det är nog bara att gå vidare och hoppas det blir bra nu...
Lilla Tilda fick vara i Ankarsrum hos Julia o hennes två barn...det har gått utmärkt..barnen  har varit helförtjusta..å Tilda hoppade fullständigt upp i min famn när jag hämtade henne igår..gud vad härligt med djur...villkorslös kärlek!!!!jag kände mej såååååååååå välkommen hem ..Tack Till Mona som ombesörjde hundvakt...
Något skrivande har det inte blivit nu på några dagar,vilket kanske är bra-då jag har svårt att helt avstå från att skriva något varje dag...men nu kliar det i mina fingrar..väntar dessutom på 2 kanoin.låtar från producenten Martin Klaman som Jonas Lindau och jag har gjort....de är på g..liksom..och när jag fått dom,kan jag lova att jag är igång igen...
Idag får det bli lugna stillsamma promenader med mitt älskade lilla troll o yrväder!!skulle vilja göra så mycket-men orkar alltså inte nu...Ska ju äta av den nya anibiotika ytterligare 7 dagar-och den är stark kan jag säga...så lite trött unnar jag mej att vara ...
jag önskar alla er,mina fina vänner en skön tisdag...ta vara på solens bleka strålar så här i slutet av augusti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0