söndagen den 14 augusti 2011

God söndag!!sitter och tittar ut på regnet och den tunga himlen...Det blåser lite lätt och genom mitt fönster -känner jag att det inte är så jättevarmt ute...
Igår fick jag ner en bokhylla där Mårten&Nicke bar för glatta livet....så var det en plats till att fylla...och det gick smidigt,för jag har saker alltså..massa småsaker som jag bara älskar att ha framme..Nåväl kan man tänka;hur mycket damm och skit samlar inte det..men jag tar det...jag plockar gärna ner och diskar mina gamla älskade prydnads-saker....jag har upptäckt med tiden att jag är enastående lik min gamla farmor..Hon hade hela hemmet fullt med små-pryttlar,som hon omsorgsfullt placerade på strategiska platser,och det var en så ombonad och trygg tillvaro hemma hos henne..jag älskade att titta runt på de figuriner hon hade av alla de sorter....Hon sparade på allt,ja till och med presentpapper som hon strök och återanvände..hahaha....
Fick två demos igår,den ena iuptempo en hejig låt som jag tror kommer att hitta hem...Tack Mia!En underbar låt som jag tror får sitt hem ganska snart också...en rörande låt som jag bara älskade..Tack Jonas...Det är lika kul varje gång ngt alster blir till demos...då är man liksom "på väg"att göra färdig produktionen och därefter gör Megil Music mitt förlag utskick över hela norden...så då är det bara att vänta..och är det något jag lärt mej-så är det just-att vänta---det går inte alltid i en handvändning att få låtarna inspelade...nej,de är en process och ett evigt roterande innan de så att säga hittar "hem"Men ibland har man dock tur ..att en låt tas emot med öppna famnen direkt..minsann så glädjande det är..Det är min belöning för varje timmas slit,och vägande av ord,hit och dit..att komma på ngt som aldrig  är skrivet förr..det är ju näst intill omöjligt..men ändå att hitta något som fäster..ja det är min utmaning det.....
jag avslutade min kväll igår med att bjuda JJuksela & Nickle på middag...Juksela som ju går i väntans tider har fått sån aptit på senare tid-till motsats mot innan så jag blir bara glad över att se henne sleva in mat!!!!
Ha en fin söndag mina vänner..kram er Maritha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0