söndag den 7 augusit 2011

ja god morgon till en något gråtung söndag!!!Träden ser tunga ut..och marken är blöt..men snart dax att ta ut Tida och trotsa himlens tårar...
Jag läste Aftonbladet igår och studerade artikeln om "Bögarnas låt"som sändes tisdagen den 3 augusti.i underhållnings-familjeprogrammet Allsång på Skansen,att inslaget av Grotesco blivit polisanmält--Ja,vad tycker ja då??Jo jag tycker det är osmakligt att som Dorsin gör träder in med bibeln i handen och stämmer upp i sång..där man ska gissas tänka på att det de sjunger -menas med "Tvärtom".jag menar ska barnfamiljer sitta och förklara för sina barn,att de som sjunger, inte menar vad de sjunger???Kan bli knepigt,,Att de sjunger "bögarnas sång"är en sak,men en annan sak är att Vi fortfarande räknas som ett kristet land,där också svenska Kyrkan har medverkat till att möjliggöra vigsle av homopar,Dessutom farmför man numret med ett väl så likt uppträdande som om det vore taget från Livets Ord,som tillhör minoriteterna av en trosuppfattning...jag funderar lite över hur det slutade när Lars Wiilks,med "rondellhundarna"bemöttes av följder som kanske inte var så trevliga...Det slog mej också att det fanns ingen av de sjungande i samlingen som represterade muslimerna...hur skulle det uppfattas om man burit koranen i sin hand...?
samtidigt som den här framträdandet kom bara en dryg vecka efter det att vi fick dela vårt grannlands Norge sorg över det hemska som hänt där..ja jag tycker det är anmärkningsvärt att på bästa sändingstid framföra detta numret...
idag blir det att författa lite nytt...det passar så bra i det här vädret....och lägga till samlingen..känner på mej att det kommer att bli en givande höst i år..!!
ha en fin söndag mina fina läsare...
er Maritha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0