onsdag den 10 augusti-2011

God morgon till en blek -blå himmel...det känns minsann att hösten redan är på gång...ser redan gula blad...usch då så fort det går..Gårdagen ägnade jag mej åt att författa(konstigt)och jag är nöjd med resultaten..Fick även ett par demosar som jag tycker blev jättefina...I övrigt kände jag mej lite hängig men det känns bättre idag...och min lilla Tilda är åter pigg efter ingreppet i måndags...
För att lite återgå till mitt skrivande,så sträcker det ju sej väldigt långt bak i mitt liv..Redan som liten flicka så blev jag intresserad av att framförallt rimma på olika saker och gjorde försök till små dikter..Kanske det mest berodde på att min underbara farmor satte igång "tänket"hos mej...Hon sjöng många skillingatryck som jag snart kunde utantill..
Det fanns så mycket vemod i "en sal på lasarettet"och "nordanvinden"så mina tårar föll och jag bad henne sjunga sångerna om och om igen,och farmor sa "men du gråter ju varje gång"-varpå jag svarade"-jag vill gråta"och i många,många av mina nuvarande texter finns det något känsligt och kanske lite tårframkallande i dom..jag vill beröra..röra i mänskors hjärtan och ge av mej själv..det är så lätt att rimma på hand-strand-land-och band.men det har jag försökt att undvika i mina låtar....jag vill få fram en känsla av verklighet..alla de som lyssnar är faktiskt inte ute och dansar-o buggar,utan de flesta sitter egentligen hemma och lyssnar på texterna som sjungs....vissa tycker det är banala sånger som våra dansband framför,men till dom vill jag säga..."det är många gånger verkliga känslor som många har upplevt"och hur många har inte knutit sina kärleksband genom en dansbana?Det känns som man vill tabu-lägga musiken ibland..det känns inte fint att säga att man tycker om dansband..Men trots detta är de flesta av just dessa skivor slutsålda i våra butiker???De kanske ligger undangömda i alla de byårlådor som det står "tabu "på...vem vet..men glädjande nog har det visat sej att en yngre publik nu mer och mer börjar tycka om den h'är musiken,så jag tror mej vete att den aldrig kommer att dö ut!!!!!!
ha en fin o skön onsdag mina kära vänner..
kram MarithaHos fotograf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0