måndag 8 august-2011






God morgon kära måndag!
Nu är min mini-semester slut och jag sitter åter i min skrivarlya och är beredd att författa nya låtar..Det kliar alltid i mina fingrar så fort jag är för långt bort från min dator(eller block och penna),men nu är det dags..Har lite ideér som jag hoppas ska bli till verklighet...
Efter förra veckans nostalgi-resa fann jag mycket material som jag tror omvandlas just nu i mitt huvud..
Jag började denna blogg med att berätta hur det kom sej att ja började skriva texter och här  vill jag nämna alla de tonsättare som följt mej under åren,för utan dom hade det inte blivit så många fina låtar/hits.
Mina samarbetspartner har varit;och flera av dom  är ännu:
Lennart Clerwall-Erik Skoog-Bert Östlund-Patrik Ahlm-Lasse Sigfridsson-Mats Rådberg-Göran"floda" Lomaeus-Peter Magnusson-Christian Lindholm-Mattias Nyalnder-Johan Elander-Mia Olsson-Anna Olsson-Leif"mulle"Melander(megil music)-Jonas Lindau,Mats Larsson,och jag ska tacka dom för att vägen till framgången inte blivit av utan dom,det är ju ett gediget samarbete som ligger bakom alla låtar...
Att finna vägen till att beröra männsikors hjärta och inre har alltid varit mitt eget kännetecken...Jag älskar att få fram enkla och talande texter.där var och en kan känna igen sej i ett eller annat av mina verk...inte bara "dansbandslåtar med strand-hand-land...osv..det klart jag gjort det också,men i huvudsak så vill jag att mina texter ska ge något mera....Det är många band i Sverie och i norden somsnammat mina låtar och jag är såå tacksam för att få medverka så länge jag vill och orkar....och vad jag hittar ny inspiration till efter så mång år..ja det är det som sker mitt ibland oss--ledsamt-tragiskt-roligt-komiskt....ja det mesta!!!
ha nu en fin dag och glöm inte att vara rädda om varandra...kram
Er Maritha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0