måndag 1 augusit-2011

God morgon...idag måndag resre jag snart iväg till min käre bror i Jönköping..jag ska vara där under den kommande veckan..ska bli underbart att resa iväg några dagar..Min kära lilla vovve Tilda är hos Juksela&Nicke som hon känner väl..Hon gick dit igår kväll.hade visst varit lite orolig i början,men det kommer att gå bra..Det är oerhört skönt att ha vänner att lita till när det gäller..som inte sviker eller drar sej ur...Det har jag varit med om så många gånger i mitt liv..
Under tiden jag är iväg ska de antagligen ställa ner en bokhylla i mitt vardagsrum..där jag kan ställa alla mina fina samlardockor och troll!
ja min vistelse kommer att bestå i att uppleva gamla minnen med brorsan och på onsdag dyker det upp min pappas kusin Anja som jag inte träffat sen 1996.då min ene bror begravdes..det är ibland märkligt med släkten...Det är som om det behövs bröllop,dop eller begravningar för att vi alla ska kunna samlas...
Vädret är fint idag,till skillnad mot förra veckan då det regnade ihärdigt..men turen är på min sida ..alltid trevligare att resa iväg när himlen är blå...
ja nu nalkas augusti med lite mörkare kvällar...och svalare väder...det är rätt mysigt tycker jag...speciellt när jag författar...tänder små ljus o myser och får en enorm inspiration...
Jag har gjort två nya psalmtexter som jag skickat iväg till Peter Magnusson..han tonsätter dessa så får man se vad det blir..det är en liten dröm jag har att få komma med i den svenska psalmboken...Vi har redan gjort en jul-psalm som jag hoppas mycket på...
ja då är allt packat och klart för lite "holiday"och jag känner mej upprymt och glad...
Jag tänker på min älskade Tilda o hoppas allt går bra..och att hon inte väcker Juksela&Nicke för tidigt..vi har inte riktigt samma tider nämligen...
Så ha en fin början på er vecka!!
kram Er- Maritha

Kommentarer
Postat av: juksela

det går så bra med lilla tilda förutom första dagen då hon bajsa i mitt vardagsrum :/ , då var inte nicklas eller jag så glad , men dom här dagarna har det gått bra , hon går ut äter som vanligt sover under våran säng , hehe :) ...



PussPuss

2011-08-03 @ 23:36:12
URL: http://bejbiij.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0